למה מדד עדיף על בחירה של מניות ספציפיות

השקעה במדד נחשבת לרוב לגישה מועילה יותר מאשר בחירת מניות בודדות, במיוחד עבור משקיעים בודדים המחפשים אסטרטגיית השקעה מגוונת ובעלות נמוכה. מדד מייצג אוסף של מניות או ניירות ערך המחקים את הביצועים הכוללים של שוק או מגזר מסוים. במקום לבחור ידנית של מניות בודדות, השקעה במדד מספקת מספר יתרונות, כולל סיכון מופחת, חשיפה רחבה לשוק והוצאות נמוכות יותר. על ידי מעקב אחר הביצועים של שוק או מגזר שלם, משקיעים יכולים להשיג תיק מעוגל היטב ללא צורך במחקר וניתוח מתמידים של מניות בודדות. יתרה מכך, השקעה במדדים כרוכה בדרך כלל בעמלות נמוכות יותר בהשוואה לקרנות המנוהלות באופן פעיל, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור אלו המעוניינים למקסם את התשואות בטווח הארוך.

היתרונות של מדד על בחירת מניות ספציפיות:

– גיוון: השקעה במדד מספקת פיזור מיידי, מפזרת סיכונים על פני מספר חברות ותעשיות. גיוון זה עוזר להפחית את ההשפעה של אירועים שליליים על כל מניה בודדת, ומפחית את התנודתיות הכוללת בתיק.

– ניהול פסיבי: השקעה במדדים היא גישת ניהול פסיבית, כלומר אין צורך במעקב רציף או במסחר תכוף. פשטות זו מאפשרת למשקיעים לחסוך זמן ומאמץ, מה שהופך אותו מתאים לבעלי ידע מוגבל בהשקעות.

– הוצאות נמוכות יותר: לקרנות אינדקס יש לרוב יחסי הוצאות נמוכים יותר בהשוואה לקרנות המנוהלות באופן פעיל. עלויות נמוכות אלו תורמות לתשואות נטו גבוהות יותר למשקיעים בטווח הארוך.

– ביצועים עקביים: לאורך זמן, הביצועים של קרנות רבות בניהול פעיל נוטים לתת ביצועים נמוכים מהשוק. קרנות המדד, לעומת זאת, שואפות להתאים את הביצועים של המדד הבסיסי, אשר, היסטורית, הראה צמיחה עקבית בטווח הארוך.

– משמעת רגשית: השקעה במניות בודדות יכולה להיות מאתגרת מבחינה רגשית, שכן מחירי המניות יכולים להשתנות משמעותית בתגובה לתנודתיות בשוק או לאירועים חדשותיים. עם השקעה במדדים, המשקיעים נוטים פחות להיות מושפעים מתנועות שוק קצרות טווח ויש סיכוי גבוה יותר לדבוק באסטרטגיית ההשקעה שלהם לטווח ארוך.

– חשיפת שוק רחבה: השקעה במדד מספקת חשיפה למגוון רחב של חברות במגזרים שונים, ומציעה ייצוג מקיף של השוק. חשיפה זו מפחיתה את ההשפעה של תת ביצועים מכל חברה או מגזר בודד.

לסיכום, בחירת מדד על פני מניות ספציפיות מציעה למשקיעים גישת השקעה מגוונת היטב, בעלות נמוכה ופסיבית. עם סיכון מופחת, חשיפה רחבה לשוק והתמקדות בצמיחה ארוכת טווח, השקעה במדדים היא בחירה פופולרית עבור משקיעים המחפשים דרך יעילה וחסרת טרחה לבנות את תיקי ההשקעות שלהם.

למידע נוסף היכנסו עכשיו: https://yeda-kesef.co.il/

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה דיו עולה לפעמים יותר ממדפסת חדשה
מדפסות הן מוצר שאפשר להגדיר אותן כמעט כמוצר חובה בכל בית. כיום כשלכולם יש מחשבים ולכל אחד יש גישה...
קרא עוד »
אפר 10, 2019
מהו תפקידו של מחולל קיטור
מפעל תעשייתי דורש בו מוצרים ומכונות שונים, הרלוונטיים לצורך תהליכי הייצור במפעל. אחד מהמכשירים אשר...
קרא עוד »
ינו 05, 2019
כל הסיבות להגיע להכנסה פסיבית
אז גם אתם נחשפתם למושג הכנסה פסיבית, גם אתם רואים את היציבות הכלכלית הזו כמושג נכסף. האם חשבתם לצאת...
קרא עוד »
ינו 12, 2019