קופת גמל לתקבולים ופיצויים

קופת גמל

קופת גמל מהווה מרכיב חשוב בעזרה מהמדינה לאנשים שהגיעו לגיל פרישה. קופות אלו גם משמשות כחסכון לטווח ארוך לשכירים ועצמאיים. קופת גמל הינה חלק בעזרת המדינה כחלק מהמדיניות שלה לעידוד חיסכון לגיל פרישה, בנוסף לכך לאלו שבוחרים להפריש לקופת גמל, המדינה מעניקה הטבות.  קיימות מגוון רחב של קופות גמל המאפשרות השקעת כסף לטווח ארוך, שבסופה האדם זוכה לכסף רב בעת הפרישה במקרים מסוימים ניתן אף להוציא את הכסף לפני גיל הפרישה. קופות הגמל מהוות יתרון על פני השקעות אחרות. כי הן לא תלויות בזמן, וניתן אף להעביר את קופת הגמל למנהלים אחרים במידה ולא מרוצים.

אבנר הייזלר הינו מומחה לתביעות נגד חברות הביטוח, והוא משקיע מזמנו כדי להסביר לאנשים את היתרונות של קופות הגמל, וכן הוא טוען כי קופות הגמל הינה השקעה שווה ומועילה לטווח ארוך.

לקופת גמל לפיצויים ותגמולים אומר אבנר הייזלר יש שני מרכיבים:

מרכיב התגמולים

קופות הגמל  לתגמולים ניתן להפיק עד 7% מין המשכורת ועד 7.5%  מהמעסיק. אבנר הייזלר מציין כי בקופה זו שותפים גם המעסיק וגם העובד, וניתן אף להגדיל את ההשקעה בהתאם לרצון.

מרכיב הפיצויים

קופת גמל  לפיצויים הינה מיועדת למעסיקים והיא מאפשרת להם לפתוח חשבון של פיצויים על שם העובד. אבנר הייזלר מציין כי על פי החוק המעסיק אינו יכול להפקיד סכום גבוה מידי בקרן זו, אלא חייב להפקיד עד שיעור 8.5% ממשכורת העובד סכום זה שווה למשכורת אחת בשנה.

קופת גמל לתגמולים מיוחדת בכך שהכסף שנחסך בה עומד לרשות החוסך בבת אחת לעומת קופות גמל וחסכונות אחרים, שלוקח לעיתים שנים רבות שניתן לבקש את הכסף.

יתרון זה של קופת גמל לתגמולים מאפשר  לעובדים להנות מהכסף מיד, וללא עקבות דבר הגורם לכך שמעסיקים/עובדים רבים רוצים להשתמש בקופת גמל.

אבנר הייזלר מציין כי קיימות חברות השקעות רבות שלהן יש תנאים רבים ושונים לעניין זה, ויש לבחור היטב את קופת גמל המתאימה לצרכים ולרצונות. אבנר הייזלר מציע כי אם בעבר היו קופות הגמל מיועדות רק לחיסכון לקראת פרישה, עם החוק שחוקק בשנת 2016, החוק מאפשר לחסוך בקופת גמל להשקעה בקופה זו ניתן למשוך כספים בכל גיל, ולא לחכות עד גיל הפרישה, כמו כן קיימת תוכנית חדשה ומעילה של חיסכון לכל ילד חוסכות עד גיל 18.

*יודגש כי אבנר הייזלר אינו עורך דין, אך מומחה בהגשת תביעות אל מול חברות הביטוח על כל הצד הפרוצדורלי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 סיבות להשקיע עם קרן הגשמה
ישנם דרכים רבות שתוכלו לבחור בהם, כדי להשקיע לתווך ארוך. אם הכסף שלכם הוא דבר חשוב מספיק, כדאי מאוד...
קרא עוד »
ינו 07, 2021
חשיפת תובנות חיוניות לגבי ציוד ותרגילי ספורט מומלצים
כסמכות מובילה בתחום הכושר והפעילות הגופנית, אני כאן כדי לספק לך תובנות שלא יסולא בפז לגבי ציוד ספורט...
קרא עוד »
מרץ 05, 2024
מחיר למשתכן: כמה זה משתלם באמת?
כאשר הקים משה כחלון את מפלגתו "כולנו" לקראת בחירות 2015, הוא שם לעצמו מטרה אחת עיקרית, להתמודד עם מחירי...
קרא עוד »
מרץ 06, 2019