האם אפשר להוציא ספר לאור מבלי להשתמש בשירותי הוצל"א

האם אפשר להוציא ספר לאור מבלי להשתמש בשירותי הוצל"א

היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים שלא מרוצים מהרעיון הכללי של למכור את הזכויות שלהם לספר. בעבר רוב חברות הוצאות ספרים בישראל היו רוכשות מהמחבר את הזכויות שלו לספר, דבר שלמעשה השאיר את המחבר עם סכום מסוים ביד ותו לא. ההוצאה לאור הייתה רשאית לשנות את הספר כרצונה, להמחיז אותו לסרטים או הצגות ולמעשה לעשות אתו כל דבר אפשרי, מבלי לשאול את דעתו של המחבר. היום מדובר על אופציה פחות נפוצה, היות ורוב המחברים מעוניינים לשמור על הזכויות לספר שלהם ומעוניינים להפיק מהספר את המקסימום האפשרי. האפשרות השנייה היא למכור לחברת ההוצאה לאור את הזכויות על הספר בתמורה לתמלוגים. האופציה השלישית היא הוצאה עצמית של הספר.

כל מה שחשוב לדעת לגבי הוצאה עצמית של הספר ללא שימוש בשירותי הוצל"א

מדובר על האפשרות בעלת פוטנציאל הסיכון הגבוה ביותר, אך עם זאת, בעלת פוטנציאל הרווח המקסימלי ביותר. באופציה הזאת, המחבר דואג לא רק לכתיבת הספר עצמו, אלא הוא אחראי גם על שאר השלבים של הפקת הספר. יש צורך לערוך את הספר בצורה מקצועית, הן מבחינת התוכן והן מבחינה לשונית. בנוסף, יש צורך לבצע עימוד לספר, לדאוג לעיצוב הכריכה שלו, להיות אחראי על כל שלבי ההדפסה של הספר וכמובן לנהל בצורה אפקטיבית את תהליך הפצת הספר בחניות. יש צורך לפרסם אותו ולדאוג לשיווק האידיאלי שלו בכל המדיות האפשריות, היות וכל אחד יכול להוציא לאור ספר אבל לא כל אחד יכול להפיץ אותו בהצלחה. חשוב לזכור כי מדובר על תהליך לא פשוט, הדורש התעסקות עם גורמים שונים ובירוקרטיה לא נעימה במיוחד. כמו כן, יש צורך להשקיע סכום כסף לא קטן, דבר שלא כל אחד יכול לעמוד בו.

לסיכום, בהחלט ניתן להוציא לאור ספר בצורה עצמאית כמו הוצאה לאור ספרי ילדים, ללא סיוע בשירותי הוצל"א. מדובר על סיכון לא קטן שלא מתאים לכל אחד, אך מצד שני פוטנציאל הרווח כאן גדול ומשמעותי יותר. כל הרווחים העתידיים יהיו שייכים למחבר והוא זה שאחראי על נראות הספר והמבנה הפנימי שלו. מצד שני, היעזרות בשירותי הוצל"א יכולה להיות מקצועית ופשוטה יותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פארק בבלי – פרויקט נדל״ן שמשנה את הנוף האורבני של תל אביב
ברחבי העיר תל אביב אפשר למצוא לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי במטרה לחדש את המבנים הישנים ולחזק אותם....
קרא עוד »
יונ 30, 2022
ינון אריאלי – האיש שלכם להשקעות
כל אחד מאיתנו רוצה לדעת כיצד להשקיע חכם, להשקיע נכון ולהרוויח כסף. כל אחד מאיתנו חולם על הרגע בו הוא...
קרא עוד »
יונ 29, 2021
ריהוט משרדי
מה מאפיין ריהוט משרדי איכותי בימינו? על מה ניתן להצביע בבחירת ריהוט משרדי שניתן לומר כי הוא ולא אחר,...
קרא עוד »
אוק 17, 2021