עורך דין נזיקין – קווים לדמותו

בלשון המשפטית, היווצרות נזק קרויה בשם נזיקין, ומכאן נובע הענף המשפטי, דיני הנזיקין. עורך דין נזיקין הוא עורך הדין שמייחד את זמנו ואת כושרו המקצועי, לטיפול במקרים המקושרים עם תחום משפטי זה. נסביר על קווים לדמותו מה מייחד אותו לעומת עורכי דין אחרים.

עורך דין נזיקין וליטיגציה

עורך דין נזיקין יהיה בדרך כלל גם בקיא בליטיגציה. משמעות הדבר היא כי אין מדובר במשפטן שעוסק בהיבטים טכניים בלבד, כגון ניסוח חוזים. מדובר בעורך דין שחלק ניכר מזמנו עובר בתוך בתי המשפט. ליטיגציה, זו בעצם היכולת לייצג את הלקוח בבית המשפט, ברמה גבוהה ביותר.

הבנה בין תחומית מקיפה

ככל עורך דין, גם עורך דין נזיקין צריך להיות בעל ידע אקדמי רחב ובקיאות טובה בחקיקה ובדין הישראלי. אולם לעורך דין המתמחה בנזיקין צריכה להיות גם הבנה בין תחומית מקיפה. לדוגמא, אם הוא עוסק בייצוג נפגע תאונות דרכים או בנפגע של רשלנות רפואית, הרי שהבנה בנושא הרפואה ובמונחים רפואיים מסייעת במידה רבה במילוי תפקידו.

טובת הלקוח מול גופים מרכזיים

עורך דין נזיקין מטפל באופן אישי במקרים שבהם מול הלקוח עומדים גופים מרכזיים ורבי עוצמה בארץ. לדוגמא, הטיפול הוא לטובת הלקוח מול גופים בירוקרטיים כגון ביטוח לאומי וכן מול חברות הביטוח השונות. לעיתים הייצוג הינו בתביעה מול מעסיקים, שלא סיפקו לעובדיהם תנאי עבודה נאותים או ציוד מגן, וכל זה הוביל לפגיעה ונזק.

לראות את האדם שמאחורי הלקוח

עורך דין נזיקין במיטבו הינו, אם כן, משפטן בעל יכולת, שעובד עם מומחים רפואיים, על מנת לייצג את הלקוח בצורה טובה ביותר. יחד עם זאת, עליו לראות את האדם שמאחורי הלקוח, לייצג בנאמנות ובאנושיות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות חיוניות למשא ומתן מקצועי
משא ומתן הוא מיומנות בסיסית עבור אנשי מקצוע בכל הענפים. בין אם אתה סוגר עסקאות, מנהל קונפליקטים או...
קרא עוד »
ינו 10, 2024
הלוואות למוגבלים בתנאים מעולים
מוגבלים בבנק שלכם, אך אתם פשוט חייבים לקבל הלוואה? אתם לא חייבים להסתמך על הבנקים כאשר יש אופציה של...
קרא עוד »
מרץ 01, 2021
מה זה מחזור משכנתא
כולנו יודעים שחשוב למחזר פחיות ובקבוקים וחשוב למחזר אריזות בכלל. אבל ישנם מצבים בחיים שבהם כדאי...
קרא עוד »
ינו 20, 2021