אירוח בקיבוץ

הקיבוץ הוא יישוב קהילתי בו חיים יחד אנשים מכל העולם במקום אחד. זה המקום היחיד שבו אתה יכול לחיות ולעבוד, לשחק וללמוד.

הקיבוץ הוא מודל ייחודי של חיים משותפים אשר מיושם בהצלחה כבר יותר מ-50 שנה. הוא הוקם לראשונה בישראל בשנת 1927 כניסוי של חברי מפלגת מפא"י כדי לבדוק האם ניתן יהיה להקים קהילה כלל-ארצית ללא צורך במימון חיצוני או תמיכה ממשלתית.

כיום ישנם יותר מ-300 קיבוצים בישראל, כולל כאלה המנוהלים על ידי מתנדבים, חלקם על ידי קבוצות דתיות או על ידי אנשים שהחליטו לעשות משהו אחר בחייהם.

בקיבוץ חייו של אדם הם לא רק עבודה, אלא גם חיים.

הקיבוץ הוא קהילת מגורים קהילתית שבה לכל אחד יש חדר משלו ומתחלק עם כל שאר האנשים באותו הבית. הקיבוץ כונה "המודל היחיד של המדינה לחיים משותפים". הרעיון היה לבנות קהילה אידיאלית שבה כולם חולקים הכל ואף אחד לא מחזיק כלום.

בקיבוץ קיימים סוגים שונים של חדרים עבור אירוח בקיבוץ. חלקם עשויים להיות חדרים ליחיד, אחרים עשויים להיות חדרים זוגיים, וחלקם עשויים להיות חדרים לשלושה. לדוגמה, בחדר אחד עשוי להיות מיטה וספה בעוד בחדר אחר עשויות להיות שלוש מיטות. בחלק מהחדרים עשויים להיות מטבחונים, בעוד שאחרים לא. מתקני הבישול כוללים בדרך כלל מקרר וכיור. הקיבוץ מהווה מסגרת אידיאלית לצעירים המעוניינים להכיר את הארץ. זוגות צעירים מוזמנים פעמים רבות להתארח בקיבוץ שכן הם רואים בו סביבה מיוחדת שתקרב ביניהם.

לסיכומו של דבר

לינה בקיבוץ מהווה את אחת הדוגמאות המשמעותיות ביותר לחיים משותפים. חלק זה נותן לכם סקירה כללית של מה זה אומר לחיות ולהגיע לנופש בקיבוץ ובמה זה שונה משאר סוגי החיים המשותפים. אנשים רבים רוצים לחוש את האחדות ובוחרים להתארח בזוגות ובמשפחות בחדרי הקיבוץ. אין כמו זמן איכות!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיפוץ בניינים וותיקים
שיפוץ מבנים וותיקים הוא מסע שובה לב המשלב אומנות, היסטוריה ותשוקה לשימור אוצרות אדריכליים. בין אם זה...
קרא עוד »
יונ 23, 2023
יפוי כוח מתמשך – ההליך שישמור על זכויותכם
אנשים בריאים במצב רגיל מסוגלים לקבל החלטות באשר לחיים של עצמם. הם יכולים לבצע פעולות בנושאים כספיים...
קרא עוד »
יונ 15, 2020
הכל על השקעות אלטרנטיביות
כדי לצאת לדרך עם רעיון, טוב ככל שיהיה, צריך יותר מרעיון בלבד. מטבע הדברים, בעידן הקפיטליסטי בו אנחנו...
קרא עוד »
ינו 11, 2022