מיסוי בינלאומי: איך זה עובד?

מיסוי בינלאומי

תשלום כפל מס ותשלום כפול לביטוח הלאומי עלולים להתרחש במקרה של אי הסדרת נושא המיסים, זאת עבור מי שעוברים לגור לתקופה קצובה או לתקופה לא ידועה לחו"ל. כיום יש יותר אנשים שבוחרים לגור בחול ולבצע הגירה לארץ אחרת, או בוחרים לגור וללמוד במקום אחר שאינו ישראל, לתקופה קצרה או ארוכה. אבל מה קורה בכל הנוגע למיסים? כדי להימנע מכפל מס חשוב להסדיר את הנושא של מיסוי בינלאומי 

על פי חוק המיסים הישראלי, תושבים ישראלים שיש להם השקעות, הכנסות, נכסים, מניות וכולי אשר נרכשו בחו"ל או התקבלו על עבודה או השקעה בחו"ל: חייבים להיות מדווחים לרשות המיסים הישראלים. אי דיווח יכול להוביל לתשלום כפול של מיסים ואפילו לחובות והגשת כתב אישום במידה והתקבלו הכנסות שלא דווח עליהם לרשות המיסים הישראלית. 

כיום יש מגוון רחב של ישראלים שמבצעים השקעות מעבר לים ועליהם לשלם מיסי ארנונה, מיסי הכנסה, מס רכישה וכולי. כדי לא לשלם תשלומים כפולים חשוב לבצע את כל הסידורים הדרושים מול רשויות המיסים בחו"ל וגם מול הרשויות בישראל. גם ישראלים שעוברים לחו"ל בשל רילוקשיין והגירה עליהם לבצע ניתוק תושבות או לחלופין: לשמור על זכויות הביטוח הלאומי שלהם ולהצהיר הצהרות מס שונות כדי להבטיח שלא ייווצרו חובות של מס הכנסה וביטוח לאומי. 

כיצד מסדרים את נושא המיסוי לפני שעוזבים לחו"ל? 

על מנת לסדר נושאים כאלה שעלולים להיות סבוכים ומלאי בירוקרטיה, חשוב לפנות אל משרד עו"ד טינה קפלן שעוסק במיסי בינלאומי.  

מי צריך יעוץ במיסוי בינלאומי?

ייעוץ כזה דרוש עבור ישראלים שמבצעים רילוקיישן זמני. גם אקדמאים שנוסעים ללימודים יצטרכו ייעוץ כזה, כמו גם ישראלים בעלי השקעות בחו"ל, בעלי חשבונות זרים ואנשי עסקים שעושים עסקים בחו"ל. מומחים בתחום יספקו לכם מידע חיוני וחשוב ויעזרו לכם לצלוח את כלל הדיווחים מול רשות המיסים. כך שתהיו בראש שקט בזמן ההגירה או המעבר שלכם למדינה חדשה. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה דיו עולה לפעמים יותר ממדפסת חדשה
מדפסות הן מוצר שאפשר להגדיר אותן כמעט כמוצר חובה בכל בית. כיום כשלכולם יש מחשבים ולכל אחד יש גישה...
קרא עוד »
אפר 10, 2019
לא חייב להעניק לעובדים מתנות רק בחגים – 5 מוצרי פרסום זולים שאפשר לחלק לעובדים
חושבים להפתיע את העובדים שלכם עם מוצרי פרסום לא רק בתקופת החגים? ובכן, זה משהו שאתם יכולים לעשות...
קרא עוד »
דצמ 09, 2018
ניקוי בידיאי שלילי
בישראל כיום ישנו מאגר מידע של כלל הנתונים הפיננסיים השונים של כל אדם. כלומר, הבנקים והחברות החוץ...
קרא עוד »
ספט 14, 2020