כסף חכם

כסף חכם

אחת המטרות החשובות ביותר של מדינת ישראל, היא לאפשר לחברות שונות ובפרט חברות הייטק, לייצא מוצרים לחו"ל, ובוודאי לשווקים חדשים.

זו מטרה של כל מדינה להגדיל את הייצוא, אך בישראל זו מטרה בעלת משמעות רחבה יותר. כידוע, יצוא מכניס כסף זר, מה שמגדיל את אוצר המדינה, משפר את הכלכלה, ומביא לפיתוח וצמיחה. מדינות מתבססות בדרך כלל על ייצוא.

במדינת ישראל יש חשיבות רבה לייצוא, בפרט לשווקים חדשים מסיבות שונות. ראשית, כפי שציינו, זה מגדיל את אוצר המדינה, מרחיב את הכלכלה, יוצר צמיחה, ומגדיל את מספר מקומות העבודה. שנית, מאחר וישראל לא יכולה לייצא למדינות האזור, הרי שהיא חייבת כל הזמן לחפש שווקים חדשים אליהם היא יכולה לייצא. בפרט כשחלקים מהשווקים בעולם סגורים בפניה. שלישית, פתיחה של שווקים חדשים ליצוא, מאפשרים למדינת ישראל להיפתח אל אותם שווקים גם בהיבטים נוספים, פוליטיים, תרבותיים, דברים שהם חשובים מאוד לחברה הישראלית ולמדינת ישראל בכלל.

על מנת לקדם יצוא של מוצרים לשווקים חדשים ובפרט של חברות הייטק, שהן הגורם המוביל בכלכלה הישראלית, הרי שהמדינה מעניקה למפעלים, עסקים וחברות מענק מיוחד, מה שמכונה "כסף חכם" זאת על מנת שהם יוכלו לייצא בקלות רבה יותר, מבחינה כלכלית, אל שווקים שונים.

ישנם שלושה תנאים לקבלת המענק. ראשית, שאכן מדובר בשוק שהחברה מעולם לא פעלה בו, שנית, שמדובר במוצר חדש לשוק שהחברה כן פועלת בו, שלישית, אם מדובר בשיטת שיווק חדשה לגמרי שמשנה את כל דרך הפעולה של החברה באותה מדינה. חשוב לומר, היקף התמיכה משתנה בהתאם לאופי העבודה, ובהתאם לסוג החברה, וסוג המוצרים שהיא מספקת, בדרך כלל המענק נע בין 50 אחוז מהוצאות השיווק ועד סכומים של 500 אלף או מיליון שקל, אם מדובר על שווקים כמו סין, הודו או יפן.

יש להדגיש, מעבר לתנאים שציינו, המדינה קבעה עוד מספר תנאי בסיס, אם החברה עומדת בהן, למשל, תנאי יצוא, תנאי שיווק, תנאים שקשורים לתהליכי הייצור, אז החברה תקבל את המענק כנדרש ותוכל להתחיל בעבודה על פי הצרכים שלה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חברת מטוסים פרטיים – מתי נשתמש בשירותיה
בתקופת הקורונה, בשלבים מסוימים, מצאנו את עצמנו לא רק בהסגר פנימי אלא גם בהסגר חיצוני, כלומר שדה התעופה...
קרא עוד »
פבר 15, 2021
כסף בפייבר בשיטת ריברנד מיליונר איך לעשות כסף באינטרנט בשנת 2021
שיטת ריברנד מיליונר נחשבת לאחת השיטות היעילות והמוכרות ביותר ברשת. היום כל אחד רוצה להרוויח כסף...
קרא עוד »
ספט 04, 2020
למה גם עבורכם דירה להשקעה זו אפשרות טובה?
אתם עובדים הרבה יותר מידי שעות בכל יום ולא באמת מצליחים לשפר את המצב הכלכלי שלכם? הצלחתם לחסוך לא מעט...
קרא עוד »
ספט 18, 2022