מה זה ניתוח מחזורי מסחר בשוק ההון

אריה גולדין

מחזורי מסחר הינם כלים המשמשים את הסוחרים והמשקיעים בשוק ההון בביצוע ניתוחים טכניים. מחזורי המסחר משמשים למעשה כמידע המשלים את זה שמתקבל מהתבנית הגרפית. מחזור מסחר הוא היקף העסקאות (מספר היחידות שהחליפו ידיים) שנעשו בנייר הערך במהלך התקופה הנמדדת. כאשר מחזורי המסחר מראה גדילה, ניתן להסיק כי הבנקים, קרנות הגידור, קרנות הנאמנות ועוד משתתפים במסחר וכאשר מחזורי המסחר מראים לנו היקף עסקאות נמוך יותר, סביר להניח כי הגופים הגדולים אינם משתתפים במסחר בניירות הערך הללו בזמן הזה.

אריה גולדין: מסחר במחזורי מסחר שונים

בעת ביצוע ניתוח טכני, המנתח בוחן למעשה גרף אשר משקף את מחזורי המסחר. במידה והוא רואה שמחזורי המסחר גדולים גבוהים יותר מאשר בירידות, מכך הוא יכול להבין כי הגופים הגדולים משתתפים בקניות נייר הערך ויש כנראה פוטנציאל לעליות נוספות. כאשר המצב הפוך, כך גם המסקנה הפוכה. יש לציין כי התבססות על כלי זה בלבד איננה מספיקה ויש ידע תיאורטי ופרקטי רב שיש להחזיק בו על מנת להסיק את המסקנה הנכונה, מסיבה זו סוחרים ומשקיעים רבים בוחרים להתייעץ עם מביני דבר בתחום כמו אריה גולדין.

החשיבות שבניירות ערך סחירים

סוחרים ומשקיעים מעוניינים לרוב שניירות הערך בהם הם מעוניינים לפעול או פועלים יהיו סחירים. הכוונה הינה שתהיה אפשרות לרכוש וגם למכור את כמות ניירות הערך הרצויה במהירות וללא השפעה על מחירי נייר הערך. מסיבה זו, סוחרים רבים מעוניינים לסחור במניות שמחזור המסחר היומי שלהן הוא מעל לחצי מיליון מניות. יש לציין שמשקיעים אשר מעוניינים בהשקעה לטווח זמן ארוך יותר יכולים להסתפק במחזורי מסחר נמוכים יותר אך זהו אלמנט נוסף שאין להימנע מלהסתכל עליו אשר מומחים למסחר בשוק ההון כמו אריה גולדין יכולים לעשות בו שימוש.

יש לציין שמחזורי מסחר קיימים לתעודות סל, מניות ומדדים אך לא בקרנות נאמנות. הסיבה לכך הינה שהקרן לא חושפת את אופן השקעותיה באופן יומי ובנוסף, היא ם איננה מוכרת את נכסיה באופן יומי כך שהמושג יכול להטעות את מי שאינו מכיר טוב את התחום.

לערוך היוטיוב של אריה גולדין, לחצו על הקישור: https://www.youtube.com/channel/UCHl-FxG3hOa2DEOZQH-fq9A

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהם השלבים ברישום פטנט?
גם אם המצאתם משהו שהוא עוד לא היה, משהו שנראה לכם שהוא עתיד לכבוש את השוק, אתם עדיין לא יכולים לרוץ...
קרא עוד »
אפר 30, 2019
אילו סוגי נמלים קיימות היום בישראל?
בישראל קיים מגוון גדול של כמאתיים וחמישים סוגי נמלים, קראו בהרחבה. קשה להבדיל בין הזנים השונים שלהם...
קרא עוד »
יול 21, 2020
מה עושה בודק שכר מוסמך
בודק שכר מוסמך, מכין, מבצע ופועל לניהולו התקין של דו"ח החברה מבחינת מאזני שכר לעובדים. אם בעבר חברה...
קרא עוד »
מרץ 13, 2022