נדלן מסחרי ברומניה

נדלן מסחרי ברומניה

אחד היעדים הפופולאריים ביותר על ישראלים להשקעות נדל"ן, היא רומניה. אין זה מפתיע, לאור העובדה שעבור משקיעים רבים בעולם המערבי, הגוש הקומוניסטי לשעבר הוא זירת השקעות נוחה, זולה ומאוד רווחית.

הרי עד תחילת שנות התשעים, היה מדובר במדינות עם כלכלה ריכוזית ללא הון פרטי שנמצא בידי הציבור. הכל היה בידי הממשלות. ברגע שהגוש קרס, אז החלה תהליך הפרטה המוני, במטרה להכניס כסף לכלכלות החלשות. בין היתר, נמכרו קרקעות וגם מבנים שהמדינה החזיקה ולא יכלה עוד להחזיק אותם. במקום שאלה יהפכו לפילים לבנים, היא החליטה למכור אותם במחירים נוחים לכל מי שיכול היה לשלם לה, מן הסתם, מחירים שהם הרבה מתחת למחיר השוק.

דוגמא לכך יכולנו למצוא בכל מה שקשור לנדל"ן להשקעה ברומניה. על כן ישראלים רבים שחיפשו מקורות השקעה נוחים, רווחיים, הגיעו לשם. ברומניה הם יכלו למצוא מספר דברים שישרת אותם. מבנים במחירים מוזלים, קרקעות במחירים נמוכים מאלה שיש במדינות מערביות, כלכלה שמשוועת לכסף ולמשקיעים, שוק גדול (בין אם זה השוק הרומני בתחילה ולאחר מכן גם השוק האירופאי) שחיפש מקומות חדשים להשקיע בהם, כוח עבודה זול, ושלטון שמוכן לעבוד עם משקיעים זרים וללכת לקראתם. זאת להבדיל מהשלטון הקודם שלא היה מוכן לקבל השקעות פרטיות, או לשלטונות במקומות אחרים, שגם מופעלים עליהם לחצים ציבוריים ופוליטיים וגם במקרים רבים, היכולת להשקיע באותן מדינות בתנאים כאלה לא קיימים.

נדל"ן מסחרי בכל מדינה הוא משתלם מאוד, מאחר והוא יכול להניב רווח משמעותי, אחת כמה וכמה במדינה כמו רומניה שלא היה קיים בה נדל"ן כזה לפני כן. למשל, משקיעים רבים, גדולים כמו חג'ג' רומניה, החלו לפתוח קניונים ואזורי מסחר ובילוי, דברים שלא היו קיימים בכלכלה הרומנית לפני כן. זו כמובן רק דוגמא אחת.

מאחר ונוצרה שכבה של אנשים שיכלו ליהנות ממה שהמשקיעים הציעו, הן ברומניה והן במדינות סביבה, הרי שזה הפך להיות מאוד משתלם להשקיע בנדל"ן מסחרי. צריך להוסיף לכך גם את העובדה, ברגע שהמדינה נפתחה, החל זרם תיירים גדול להגיע אליה, מה שהגדיל באופן ניכר את החשיפה לאותם קניונים ואזורי מסחר ובילוי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פירוק חברה – איך לבצע פירוק חברה בצורה נקייה
קודם כל, חשוב להבין כי חברה הינה אישיות משפטית מלאכותית, ולכן ניתן לפרק אותה במקרה הצורך. למשל, במידה...
קרא עוד »
נוב 01, 2020
מימון לעסקת נדל"ן – כך תעשו את זה נכון
אם אתם נמצאים עמוק בעולם הנדל"ן, וודאי אתם מודעים לעובדה שיש לחפש אחר מקורות מימון. כאן נכתוב על נושא...
קרא עוד »
נוב 23, 2021
מה חשוב לדעת על מסחר יומי במניות?
מאמר זה עוסק במסחר יומי במניות. חייו של הסוחר מלאים בחוסר ודאות, וזו תקופה לחוצה עבורם. הם צריכים...
קרא עוד »
ספט 29, 2022