מה זה תביעת ביטוח סיעודי?

הרבה מאוד אנשים מבוגרים בדרך כלל, מגיעים בשלב מסוים למצב סיעודי. מדובר על מצב בו הם לא יכולים לטפל בעצמם באופן עצמאי ולא יכולים להתנהל באופן עצמאי. מדובר על אנשים שמצבם אינו מאפשר להם להתנייד, להתקלח, לאכול או לבצע פעולות אחרות באופן עצמאי, והם נזקקים לעזרה מלאה של הסביבה.

חשוב לומר, לא רק אנשים מבוגרים מגיעים למצב זה אלא גם אנשים צעירים, במקרה של תאונות דרכים או פגיעות כתוצאה מסיבות אחרות. מצבים אלו מוגדרים סיעודיים, מאחר והם נדרשים לשירותיהם של אנשי מקצוע, אחים ואחיות, בשביל לקבל סיוע בכל דבר בשגרת חייהם.

רבים מחזיקים ביטוח סיעודי, בין אם זה דרך קופת חולים, חברות ביטוח או גורמים אחרים. ביטוח זה נועד לעזור להם במקרים אלו, על ידי השתתפות במימון מטפלים ומטפלות וכן על ידי קבלת פיצוי, קצבה, שתאפשר להם לפרנס את עצמם, שכן ברור שבמצבם הם אינם יכולים לעבוד.

כיצד מגישים תביעה ביטוח סיעודי?

בשביל לממש את הפוליסה, יש להגיש תביעת ביטוח סיעודי. התביעה תוגש על ידי עורך דין שמתמחה בתחום, אשר ישתמש בידע ובאמצעים שעומדים לרשותו, על מנת להוכיח שהלקוח שלו אכן נמצא במצב סיעודי.

בין היתר, הוא ישתמש בחוות דעת ומסמכים רפואיים, הלקוח יצטרך לעבור ראיונות ומבחני מסוגלות, על מנת לבחון האם באמת הוא מתקשה לבצע פעולות פשוטות ומה מצבו בפועל. כמו כן, תיבחן השאלה, כיצד הגיע למצב סיעודי וכמובן מה מידת ההשפעה של מצבו על יכולותיו ותפקודיו.

בהתאם לתוצאות הסקירה וכן על פי סוג הפוליסה שהוא מחזיק ברשותו, ייקבע האם הוא זכאי לקבל פיצוי ואם כן, אז באיזה סכום מדובר. חשוב להדגיש, התביעה רלוונטית גם עבור בני משפחתו, על מנת שלא יצטרכו לשאת בעול העלויות בעצמם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טריידסטיישן – איך זה עובד?
טריידסטיישן הינה פלטפורמת מסחר בשוק ההון, אשר מארחת בערוץ YouCanTrade משלה, כך שתוכל בקלות וביעילות להגיע...
קרא עוד »
אוג 10, 2020
למי מתאים הסכם ממון
מתכננים להתחתן בעתיד הנראה לעין ותהיו מעוניינים להיכנס לנישואין בביטחון מלא וללא כל חשש? דעו לכם כי...
קרא עוד »
ינו 20, 2021
bet365 – כל מה שתרצו לדעת
Bet365, פלטפורמת הימורים מקוונת בולטת, מציעה מגוון תכונות מיוחדות המבדילות אותה מהמתחרות שלה. עם הזרמה...
קרא עוד »
יול 14, 2023