איך לענות על השאלה "מה ציפיות השכר שלך?"

מה ציפיות השכר שלך

רבים אשר מתרוצצים בין ראיון עבודה אחד למשנהו: יודעים כי אחת השאלות הבלתי נמנעות אותן שואלים מראיינים בכל תחום ובכל נושא היא: "מה ציפיות שכר שלך"?. 

ואכן שכר הוא דבר מרכזי בראיון עבודה ובקבלת עבודה כי הרי לשם כך התכנסנו כדי להתפרנס ולעבוד. אבל כיצד עונים לשאלה כזו שיכולה לבלבל, להיות מביכה ואפילו מאתגרת? יש כמה דגשים שחשוב לשים אליהם לב כשאתם נתקלים בשאלה הזו:

חשוב מאד לא להתבייש  – בתחילה חשוב לא להתבייש ולא להיות נבוכים מהשאלה משום שהשכר הוא הדבר החשוב ביותר בכל עבודה. ואף אחד לא עובר בשביל הכיף.  חשוב לדעת מה הם התנאים שניתן לקבל עם מקום העבודה. 

היו בטוחים בבקשות שלכם ואל תראו חולשה – זהו דבר לגיטימי ביותר לשאול כמה משלמים או לומר ולדרוש את הסכום המתאים לכם. 

בצעו בדיקת טבלאות שכר באינטרנט – לפני שאתם ניגשים לראיון עבודה בתחום מסוים כמו למשל בתחום ההייטק כדאי לבדוק באתר TechMonster טבלאות שכר. אם אתם עוסקים בתחום כמו פיתוח תוכנה או פיתוח אפליקציות, או שאולי אתם מעצבים חווית משתמש –  כדאי תמיד להיכנס אל טבלאות שכר בהייטק ולבדוק כמה משלמים לעובד בהתאם לוותק שלו ולניסיון. מידע זה יכול לסייע לכם מאוד. 

בדקו מה אתם צריכים מבחינת השכר – ערכו עם עצמכם חישוב ובדקו איזה שכר חודשי אידיאלי עבורכם. נסו להבין כמה כסף אתם צריכים בחודש כדי לחיות ולהתפרנס בכבוד ואפילו כדי לחסוך בצד כמה שקלים בסוף כל חודש. 

למדו את הזכויות הסוציאליות של עובדים בישראל ודרשו את הסכום הראוי ובתוספת כל הזכויות שאתם זקוקים להן. כך תוכלו לעבוד במשרה שאתם אוהבים ולהנות מכל רגע, כמו גם להיות מתוגמלים על העבודה שלכם ברוחב יד. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שירותים פיננסים שכדאי להכיר
שירותים פיננסיים הינם שירותים מקיפים בתחום הפיננסי הכוללים בנקאות, ביטוח ושוק מניות. שירותים אלו...
קרא עוד »
יול 24, 2022
מה זה מחזור משכנתא
כולנו יודעים שחשוב למחזר פחיות ובקבוקים וחשוב למחזר אריזות בכלל. אבל ישנם מצבים בחיים שבהם כדאי...
קרא עוד »
ינו 20, 2021
סוגי אבנים בכליות
אבנים בכליות. רק מי שסבל מהתופעה מבין עד כמה היא מעיקה. למרות שהאבנים בכליות הן לעיתים בסך הכול בגודל...
קרא עוד »
אוג 12, 2020