הערכות שווי חברה

הערכות שווי חברה

נדמה כי כולנו שמענו על המושג – הערכת שווי חברה. אך לא כולם באמת מבינים מה המושג הזה אומר ומה עומד מאחוריה. אנחנו כאן על מנת לענות על השאלות – איך מבצעים הערכות שווי חברה? מתי צריך לבצע הערכה כזו ומי מבצע אותה בפועל?

הגדרה – הערכת שווי חברה היא פשוט כמו שזה נשמע. ההערכה באה לאמוד מהי שוויה של החברה. החישוב נעשה על בסיס ידע קיים, על בסיס נתונים שונים מהעבר וגם נתונים עכשוויים יחד עם ספקולציות עתידיות. לא כל כך פשוט לנבא את העתיד ואת שווי החברה בהמשך. לשם כך נעזרים באנשי מקצוע כמו רואה חשבון בתל אביב שיודע איך וכיצד לחשב את הדבר באופן כזה שיקלע הכי קרוב לאמת.

מתי נעשית הערכה כזו?

הערכת שווי חברה תיעשה בדרך כלל לקראת רכישה או מכירה של עסק קיים ופעיל. במקרים כאלו חשוב מאוד לצדדים להעריך את שווי הנכס בצורה ברורה ואמינה.

הדבר ייעשה גם כאשר חברה עומדת לפני מיזוג וחשוב לוודא באופן מדויק מהו השווי האמתי של הנכס. גם כאשר מתקיימים הליכים משפטיים בין בעלי מניות או שותפים לעסק כמו גם בעת תהליך גירושין אשר בהם יש צורך בהערכה של שווי העסקאות.

הבדיקות נעשות גם כן במקרים אשר בהם מבקשת החברה לחולל שינוי או כל מהלך אסטרטגי אחר בעסק והיא רוצה שיהיה לה מדד מדויק על שוויו של העסק לפני השינוי ולאחריו.

איך עושים את החישוב הזה בפועל?

למעשה את החישוב הזה יעשו אנשי מקצוע אשר ידעו איך יש לבדוק את הערך של העסק באמצעות נוסחאות מיוחדות ומדויקות. הם יבדקו את הערך של תזרימי המזומנים בהווה, כמו גם את תזרים המזומנים שעתיד לנבוע מהפעילות של העסק בעתיד. מהערכים הללו מפחיתים את ההתחייבויות שיש לעסק ומוסיפים לחישוב גם את ערכי הנכסים שלא נכללים בייצור תזרים המזומנים בעסק, הקליקו למידע נוסף.

יש כאלה המעריכים את שווי העסק על ידי חישוב של ממוצע הרווחים במשך מספר שנים עם התייחסות גם לרווחיהם של חברות אחרות באותו תחום.

אנשי מקצוע ידעו לבחור בנוסחה הנכונה והמדויקת שתסייע להגיע להערכה של שווי החברה בצורה המדויקת ביותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הסבה להייטק לאקדמאים – למה זה חיוני?
בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על המונח הסבה בתחומי מקצוע שונים. הרעיון הוא, שאקדמאים אשר...
קרא עוד »
יונ 23, 2021
תפקידו של רואה חשבון יניב ארד
אל לנו לחשוב על עמדת רו"ח כעל תיאור תפקיד גנרי. הוא לא. התפקיד דורש מיומנויות בחשבונאות, תיאוריה...
קרא עוד »
ספט 06, 2022
פארק בבלי – פרויקט נדל״ן שמשנה את הנוף האורבני של תל אביב
ברחבי העיר תל אביב אפשר למצוא לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי במטרה לחדש את המבנים הישנים ולחזק אותם....
קרא עוד »
יונ 30, 2022