להתנהל עסקית נכון – איך מתחילים?

להתנהל עסקית נכון

התנהלות עסקית נכונה מובילה לכדאיות כלכלית ולרווחיות, ללא ספק השקעה בטוחה לטווח רחוק. כדי להגיע לכך מומלץ שכל בעל עסק יקבל הנחיות ממומחה ייעוץ עסקי, שינתב את דרכו בהתאם לסוג הפעילות שבה עוסקת החברה. 

התנהלות עסקית נכונה 

התנהלות עסקית נכונה בתחום הפיננסי היא לפעול רק על פי התקציב של החברה ולעשות כל שניתן כדי לא לחרוג ממנו. כמו כן לדאוג לגביית כל החובות מהלקוחות כדי לעמוד בתזרים המזומנים שנקבע תמיד לכמה חודשים קדימה. 

הדברים הללו טובים בתיאוריה וייצרו מצב שלא תהיה חריגה ממסגרות האשראי בבנק. אך בפועל החיים המסחריים אינם פשוטים, מוסר התשלומים של הלקוחות אינו גבוה, יש עסקים שקורסים ודי קשה לעמוד ביעדים.

במקרים הללו יש לצפות מראש על פי התזרים באיזה תאריך תיוצר בעיה ולבקש מראש את הגדלת המסגרת לכמה ימים, או לשבועיים על פי הצורך וזאת כדי לעבור את המשוכה הבעייתית. ללא שיתוף הפעולה עם הבנק, בעל העסק עלול למצוא את עצמו מול שוקת שבורה כשיגיע התאריך ותהיה בעיה בחשבון הבנק.

חשיבה לטווח הרחוק

התנהלות עסקית היא לחשוב גם לטווח הרחוק בכל רבדי העשייה של העסק. כאשר מקבלים ייעוץ עסקי (קראו גם על ייעוץ אסטרטגי עם דורון עמיתרואים תמיד את הדברים כמה צעדים קדימה ומחפשים יחד דרכים כדי למנוע כשלים ובעיות. לכן מבצעים שינויים נדרשים כמו סגירת מחלקה שהיא הפסדית כיוון שההפסדים נוגסים ברווחים של החברה ממקורות אחרים, כמו כן תגבור העבודה במחלקה אחרת שהיא רווחית וזאת כדי להגביר את ההכנסות. 

בנוסף לכך ביצוע שינויים בהגדרת תפקידים של עובדים מסוימים כדי שהם יבצעו מהפכים בתחום ספציפי ובמידת הצורך לפטר עובדים אחרים שאינם ממלאים את תפקידם כראוי. לעיתים מדובר בצעדים כואבים, אך הם הכרחיים לעסק.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נכות מעבודה
מיד בחלוף 91 יום מקרות התאונה אם מדובר בתאונת עבודה שבעקבותה אתה סובל מנכות עבודה או אם הנך סובל ממחלה...
קרא עוד »
יונ 04, 2019
מהו משקיע כשיר?
משקיע כשיר, המכונה גם משקיע מוסמך בסמכויות שיפוט מסוימות, הוא אדם פרטי או גוף עסקי המורשה לעסוק...
קרא עוד »
יול 20, 2023
שואב אבק עם סוללה מול שואב חשמלי
שואב אבק עם סוללה הוא מכשיר שנועד להוות חלופה חסכונית וידידותית לסביבה לשואב האבק המסורתי. כוח...
קרא עוד »
מאי 31, 2023