מס שבח – מה חשוב להכיר?

מס שבח

עומדים למכור דירה? ובכן, מעבר לשלל הסידורים והדברים שיש לבצע, רצוי שתלמדו על המס שתצטרכו לשלם בעת המכירה, מס שבח שמו.

נדל"ן ונגזרותיו

עסקאות נדל"ן הן תמיד דבר מסובך ומורכב. זה נובע מהעובדה שאנחנו צריכים לשלם לא מעט מסים ותשלומים שונים לא רק על הנכס שאנחנו רוכשים, אלא על עצם העסקה שאנחנו מבצעים, בין אם אנחנו המוכרים או הרוכשים. כאן תוכלו לקבל מידע מקיף על מס שבח, אחד המסים שנדרשים לשלם כאשר מוכרים נכס.

מס שבח, זה מס שהמדינה מחייבת אותנו לשלם על הרווח שאנחנו עושים בעקבות מכירת דירה. כפי שאנחנו יודעים, כל דירה כמעט, נמכרת מעל הערך אשר שילמנו עליה. זה נובע מהעובדה שנדל"ן, להבדיל מכלי רכב, הערך שלהם עולה עם הזמן ברוב המקרים, לכן אנחנו יוצרים רווח והמדינה רוצה לקבל נתח מסוים ממנו.

מה זה מס שבח ואיך מחשבים אותו?

מס שבח מבוסס על הרעיון, שאם אנחנו מוכרים דירה אז אנחנו עושים עליה רווח בזכות העובדה שהתנאים השתנו, המצב השתפר, לא בזכות העובדה שיצרנו משהו בהכרח ולכן אנחנו נדרשים על כך מס למדינה. צריך לומר עד לפני מספר שנים, כל מי שהיה מוכר דירה אחרי 4 שנים שהוא מכר את הדירה הקודמת, הרי שהוא נהנה מפטור בתשלום מס שבח. היום לעומת זאת, גם אם מכרנו דירה אחרי שעברו 4 שנים מהמכירה הקודמת, אזי שאנחנו נדרשים לשלם 25 אחוז מס על הדירה שאנחנו מוכרים. הפטור עדיין קיים, אם מדובר על דירה יחידה בתנאי שהחזקנו אותה במשך 18 חודש לפחות.

צריך להודות, החישובים עבור תשלום מס שבח הם לא פשוטים, לשם כך רצוי להיעזר באנשי מקצוע, רואי חשבון, יועצי מס, אנשים שמבינים ומכירים את הנושא היטב. כך נדע כמה עלינו לשלם בצורה מדויקת.

בכל מקרה, בשביל לדעת האם באמת אנחנו נדרשים לשלם מס, עלינו להזמין איש מקצוע בשביל לבחון האם הייתה השבחה של הדירה, קרי האם אנחנו יכולים לייצר ממנה רווח, אשר נקבע כהפרש בין המחיר ששילמנו עבור הדירה לבין המחיר שאנחנו מבקשים עבורה, וכל זה כמובן צמוד למדד ובקיזוז הוצאות רכישה והשבחה והוצאות אחרות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מאיר וילנסקי נותן טיפים לחברות
חבורת וארגונים רבים, בוחרים להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי. יועץ עסקי מסוגל לייעל את ההתנהלות של הארגון...
קרא עוד »
דצמ 22, 2019
ניווט בנוף המשפטי: 5-7 תובנות מפתח לחברות
בעולם המורכב של ממשל תאגידי ומשפט עסקי, יש חשיבות עליונה לעורך דין ותיק עבור החברה שלך. כמומחה מהשורה...
קרא עוד »
אוק 09, 2023
מימוש היתרונות של השקעות נדל"ן באתונה
כמומחה מוביל בעולם השקעות הנדל"ן, אני נרגש להביא לכם מדריך מקיף ל-5-7 ההיבטים החיוניים שאתם צריכים לדעת...
קרא עוד »
ינו 25, 2024