האם ניתן לרכוש דירות מפרויקט מחיר למשתכן ללא הגרלה?

דירות מפרויקט מחיר למשתכן

הרגולציה של תכנית מחיר למשתכן מציעה למכירה דירות במחירים אטרקטיביים במיוחד וזאת באמצעות הגרלות. משרד הבינוי והשיכון מכריז על הגרלות באזורים שונים ברחבי הארץ ומי שמעוניין לרכוש דירה בפרויקט המדובר יירשם להגרלה. ההגרלה תקבע מי מבין המעוניינים יוכל לרכוש בית משלו בפרויקט. אמנם זה התהליך הפשוט והבסיסי. אבל יש מקרים שונים והתפתחויות שמאפשרות לכל אחד לרכוש דירה בתכנית זו.

מתי ניתן לרכוש דירה ללא הגרלה?

יש פרויקטים בהם היזמים מקימים בניינים הכוללים מספר רב למדי של יחידות דיור, ולאחר הגרלת מחיר למשתכן נותרו דירות ללא קונה. וזאת היות והזוכים לא הצליחו או לא יכלו לממש את הזכייה שלהם ולרכוש את הבית. במקרה כזה ייתכן והדירות יוצעו למכירה לציבור הרחב, וגם מי שלא השתתף בהגרלות של משרד הבינוי והשיכון יוכל לקנות לעצמו דירה בפרויקט זה. אפשרות זו מנגישה לכל אחד הזכאי לכך לרכוש דירה משלו למגורים.

שיפור דיור

יש דירות שמתאימות בגודלן לחיים של זוג צעיר. דירות אלו קטנות בגודלן והן כוללות שניים שלושה חדרים. אך לעומת זאת יש דירות גדולות יותר שמתאימות מחמת גודלן למשפחות גדולות יותר. ולכן הדירות הללו יוכלו לענות על הצורך של משפחות אשר מעוניינות לשפר דיור, ולהתאים את הבית בו הם חיים למספר הנפשות שהמשפחה מונה. כך שאם נולדו ילדים במהלך השנים, והבית הראשוני הפך להיות צפוף וקטן, הדירות הגדולות יותר של פרויקט מחיר למשתכן עשויות להיות מתאימות ועונות על הצורך.

פתרון נגיש למצוקת הדיור

אכן, מצוקת הדיור ממשית וקיימת והיא מקיפה משפחות רבות ברחבי הארץ. הללו חיות בצפיפות, משלמות מחירים יקרים עבור הזכות לגור ולחיות, ולא מצליחות להגיע לנכס משלהן. המצוקה הממשית הזו הביאה לכך שהממשלה תרה אחר פתרון שיוכל להקל על הזוגות ולאפשר להם לרכוש בית באופן נגיש ואפשרי ויותר. ואכן תכנית משכנתא מחיר למשתכן הצליחה לבלום את עליית מחירי הדירות, ולהציע לזוגות הללו דירות רלוונטיות לרכישה. המחיר נמוך משמעותית ואכן זוגות לא מעטים הצליחו להגשים חלום ולקנות בית שרשום על שמם.

קראו גם: לפי אילו קריטריונים מעריכים שווי דירה?

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה גם עבורכם דירה להשקעה זו אפשרות טובה?
אתם עובדים הרבה יותר מידי שעות בכל יום ולא באמת מצליחים לשפר את המצב הכלכלי שלכם? הצלחתם לחסוך לא מעט...
קרא עוד »
ספט 18, 2022
על פי אילו מדדים מעריכים שווי דירה
קיימים כמה מדדים אשר על פיהם מקבל שמאי המקרקעין החלטה לגבי שוויו של כל נכס. שקלול של כל המדדים יחד, הוא...
קרא עוד »
מאי 26, 2020
מקום לבר מצווה – גם בנים חוגגים בר מצווש
אז לבן שלכם מוצאים שלוש עשרה שנים. זה היום בו אתם מתכוננים לחגוג את האירוע המרגש, ולציין את בר המצווה...
קרא עוד »
אוק 27, 2019