מס הכנסה

מס הכנסה

רשויות המס מתחלקות עם האזרח ברווחים שלו. ואין מה לעשות בעניין, כל אזרח באשר הוא מפריש מכספו הוא כתשלומי מס. ויש סוגים שונים של מיסים עבור מצבים שונים. כל אלו מוגדרים על פי חוק, וכל אזרח חייב בהם בהתאם לסכומים שמושתים עליו על ידי רשויות המס. הדרישות לתשלום תתקבלנה באופן כזה או אחר, ועל האזרח מוטלת החובה לבצע את התשלום. אחד המיסים המוכרים והרווחים מאוד הינו מס הכנסה. מס זה הינו מס אשר מוטל על הנישום בהתאם להכנסות שלו. כמו כן יש פרמטרים נוספים שמשפיעים על חובת המס.

> קראו גם על אמנת המס של ישראל וארצות הברית

הכנסה חודשית והמס הנדרש

המס שמוטל על כל אזרח נקבע בהתאם לסכומי ההכנסות שלו. למען האמת יש לציין כי אזרחים שלא מגיעים להכנסה חודשית בתקרה מסוימת לא יהיו חייבים כלל במס הכנסה, ובמצבים מסוימים הם יהיו זכאים אף למס הכנסה שלילי, מה שנקרא בשם מענק עבודה. אבל כל עוד מדובר על הכנסות בסכומים מסוימים המוגדרים ברשויות המס, האזרח יהיה חייב בתשלום למס הכנסה. הסכום החייב במס נקבע לפי גובה ההכנסות וכן בהתאם לנקודות הזיכוי של הנישום. נקודות הזיכוי מושפעות מאזור המגורים, מהמצב המשפחתי ומנתונים נוספים.

להפחית את החיוב במס

אמנם יש חוקים וכללים באשר לחיובי המס כמו כאן, אך יחד עם זאת יש דרכים שונות שניתן להפחית באמצעותן את הסכום החייב במס. מה זה אומר? שבמקרים רבים ניתן להיעזר באנשי מקצוע מתחום המס על מנת לבחון את הדרך הנכונה על מנת להקטין את הסכומים שעל האזרח להפריש כמס הכנסה. בכל מקרה חובה לזכור כי התנהלות על פי חוק הינה חובה, וכל העלמת מס או פעולה אחרת שיש בה מן הניגוד לחוק, עשויות להביא את הנישום לעמידה לדין.

עורך דין מומחה 

במקרים מסוימים יהיה על האזרח להיעזר עם איש מקצוע מומחה על מנת לבחון את חבות המס שלו ולמצוא את הדרך להפחית את החיוב שלו במס. וזאת באמצעות הפרשות לקרן השתלמות וכדומה. פעולות חוקיות אלו בהחלט מאפשרות לכל אחד להפחית את תשלומי מס ההכנסה שלו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו מיתוג לעסק ואיך עושים זאת נכון? כל הדגשים
אם נביט רגע בנתונים, נבין שלמעלה מ 59 אחוז מהצרכנים, מעדיפים לקנות את המוצרים שלהם ממותגים. אז מה זה...
קרא עוד »
יול 15, 2020
ביג שוט משתפים: 3 סיבות להשקיע בשוק ההון
חושבים על השקעה בשוק ההון? רוצים להרוויח הרבה כסף ולסחור בהצלחה? בואו וקראו מהן שלוש הסיבות שמסבירות...
קרא עוד »
פבר 19, 2019
שירותים פיננסים שכדאי להכיר
שירותים פיננסיים הינם שירותים מקיפים בתחום הפיננסי הכוללים בנקאות, ביטוח ושוק מניות. שירותים אלו...
קרא עוד »
יול 24, 2022