כתיבת תוכנית עסקית – איך לעשות את זה נכון

כתיבת תוכנית עסקית

כל אדם המחזיק בבעלותו בית עסק חייב להקפיד על ניהול פיננסי תקין אשר יעזור לעסק שלו להתרומם ולהרוויח וכך יוכל להתפתח ולגדול. המציאות הכלכלית הקיימת כיום, מוכיחה כי בעלי עסקים רבים חווים קושי בהתנהלות פיננסית נכונה ומתמודדים עם קושי להשיג פתרונות מימון ואשראי.

על מנת לעזור לבעלי העסקים אשר החוש העסקי שלהם אינו מפותח מאד או שהם נתקלו בקשיים בעקבות ניהול כושל, הוקמו בשנים האחרונות חברות שונות המתמחות בבניית תוכנית עסקית וכתיבה שלה ליזמי פרויקטים, לבעלי עסקים בתחילת הדרך ואף לבעלי עסק וותיקים.

תוכנית עסקית – הבסיס להצלחת העסק

למעלה מ-40,000 בתי עסק נסגרים מדי שנה בשל תכנון פיננסי לא נכון. מחקרים מוכיחים כי מרבית העסקים הכושלים לא פנו כלל ליועץ עסקי וכמובן שלא פעלו על פי תוכנית עסקית מסודרת על מנת להגדיר מטרות ולעזור לעסק לצמוח.

ישנם סיבות שונות אשר עלולות לגרום לעסק חדש להיכשל ואף להפיל עסק ותיק. לקיחת הלוואת גדולות ובעלות אחוזי ריבית גבוהים, תמחור מוצרים לא נכון, צורת שיווק שגויה ועוד חסמים שונים עלולים לגרום לעסק להתמוטט.

תוכנית עסקית יוצרת בעצם בסיס להתנהלות נכונה של בית עסק, כמובן כאשר היא מתוכננת בצורה נכונה. תוכנית עסקית באה לשרטט תמונת מצב שלפיה אמור בית העסק להתנהל, היא אמורה לכלול מחקרי שוק ובדיקת המתחרים הקיימים, יש להתייחס להיבטים רלוונטיים שונים אשר נחוצים להצלחתו של המיזם או של בית העסק, כמו תזרימי מזומנים, עלויות חומרים ותמחור, יעדים חודשיים וכמובן שיווק שיתבצע בצורה נכונה.

איך לכתוב נכון תוכנית עסקית

הרבה מהאנשים שמעוניינים לפתוח בית עסק או לפתח מיזם כלשהוא אינם יודעים להתנהל נכון ולכתוב תוכנית עסקית משום שהם לא התמקצעו בתחום הזה. בדיוק בשבילם הוקמו חברות המתמחות בכתיבה של תוכניות עסקיות כמו EZGRADE.

בעת כתיבת התוכנית העסקית תתייחס החברה לכל ההיבטים הכלכליים הנדרשים ותעזור לכם בהצבת יעדים שונים, בתמחור נכון של המוצרים וברעיונות טובים עבור שיווק העסק שלכם. מורכבות הנושא דורש לפנות לחברה מקצועית אשר תיתן לכם מענה מקצועי תוך שמירה על דיסקרטיות מלאה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה גם עבורכם דירה להשקעה זו אפשרות טובה?
אתם עובדים הרבה יותר מידי שעות בכל יום ולא באמת מצליחים לשפר את המצב הכלכלי שלכם? הצלחתם לחסוך לא מעט...
קרא עוד »
ספט 18, 2022
ניווט בנוף המשפטי: 5-7 תובנות מפתח לחברות
בעולם המורכב של ממשל תאגידי ומשפט עסקי, יש חשיבות עליונה לעורך דין ותיק עבור החברה שלך. כמומחה מהשורה...
קרא עוד »
אוק 09, 2023
כיצד נמדדת חברת קידום אתרים טובה באמת?
תחום הקידום האורגני הוא תחום מורכב ומסועף וחברת קידום מקצועית תבצע עשרות פעולות שונות במהלך החודש...
קרא עוד »
אוג 15, 2021