עין עצלה ניתוח לייזר

ניתוח לייזר לעין עצלה הוא הליך זעיר פולשני המשמש לתיקון הראייה אצל אנשים עם עין עצלה. זוהי דרך בטוחה ויעילה לשיפור הראייה בחולים עם פזילה, או עיניים מצולבות. ההליך כולל שימוש בלייזר כדי לעצב מחדש את הקרנית ולתקן את הגורם הבסיסי לעין העצלה. ניתן לעשות זאת על בסיס אשפוז, ורוב המטופלים חווים שיפור בראייה תוך שבועות מהניתוח.

איך ניתוח לייזר עוזר לעין עצלה?

עין עצלה ניתוח לייזר הוא הליך זעיר פולשני המשמש לתיקון בעיות ראייה הנגרמות מפזילה, או עיניים מוצלבות. מדובר בהליך מהיר יחסית וללא כאבים שניתן לבצע במסגרת חוץ. המנתח משתמש בלייזר כדי לעצב מחדש את הקרנית, מה שעוזר לעין להתמקד בצורה מדויקת יותר על עצמים במרחק. במקרים מסוימים, ההליך אף יכול לשפר את הראייה ללא צורך במשקפיים או עדשות מגע. התוצאות של ניתוח לייזר לעין עצלה הן בדרך כלל קבועות ויכולות לספק שיפורים משמעותיים בחדות הראייה ובתפיסת העומק.

מי יכול לבצע ניתוח זה?

ניתוח לייזר לעין עצלה הוא הליך שיכול לעזור לשפר את הראייה אצל אנשים הסובלים ממצב הנקרא אמבליופיה, או "עין עצלה". הניתוח כולל שימוש בלייזר לעיצוב מחדש של הקרנית של העין הפגועה. זה עוזר להפחית את כמות הטשטוש והעיוות, ומאפשר ראייה ברורה יותר. ההליך מהיר יחסית וללא כאבים, וניתן לבצעו גם במבוגרים וגם בילדים. חשוב לציין שאמנם זה יכול לעזור לשפר את הראייה, אבל זה לא מבטיח ראייה מושלמת בכל המקרים. תסמינים במקרים רבים, אנשים עם עין עצלה (קראו על עין עצלה אצל מבוגרים) חווים ראייה כפולה מכיוון שהמוח מתקשה להשתמש בשתי העיניים בו זמנית. ייתכן שהמטופלים יצטרכו להרכיב מדבקה או עדשת מגע כדי לעזור להפחית את כמות הטשטוש והעיוות בעין אחת, כך שניתן יהיה להשתמש בה בצורה יעילה יותר. במקרים מסוימים, מישהו עשוי להבחין בבעיה רק לאחר שעבר ניתוח לייזר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מצבר עד הבית – מה קורה עם זה?
המצבר הוא הסוללה של הרכב, בלעדיו האוטו לא יכול לנסוע. מצבר מאפשר את ההנעה של הרכב מצד אחד אבל גם את...
קרא עוד »
ינו 25, 2022
לימודי תעודה למטפלים מוסמכים – באיזה תחומים ולמי זה מתאים?
אם אתם מעודכנים במה שקורה בעולם הפסיכולוגיה והייעוץ הרגשי או המשפחתי והזוגי - אתם בוודאי יודעים...
קרא עוד »
אפר 30, 2022
שחרור ממעצר עד תום ההליכים, חשוב לדעת
חלק בלתי נפרד מהשלב הזה שבו המשטרה תופסת אדם אשר חשוד בדבר ביצוע של עבירה הוא הבאתו לחקריה ואף למעצר...
קרא עוד »
מאי 08, 2019