היתר רעלים

היתר רעלים

כשאנחנו חושבים על רעלים, אז באופן טבעי אנחנו חושבים על כך שיש צורך לסלק אותם. הרי אין היגיון להחזיק רעלים בשום מקום שהוא. בוודאי לא במקומות שיכולים לסכן אנשים או לזהם את הסביבה ולסכן אותה לטווח קצר או ארוך.

אך האמת היא, שישנן חברות רבות שמחזיקות מה שנקרא "היתר רעלים", מדובר על היתר מיוחד שמספק המשרד להגנת הסביבה אשר מאפשר להן להחזיק רעלים מסוימים, כל זה כמובן בהנחה שהן עושות זאת בצורה מוסדרת, מאורגנת, באופן כזה שלא יפגע באף אדם ולא יפגע בסביבה כמובן.

הסיבה שחברות מסוימת בתחומים שונים ומגוונים, נדרשות להחזיק היתר כזה היא, שיש מקרים בהן חברות צריכות להשתמש ברעלים, בין אם זה באופן ישיר ובין אם זה באופן עקיף. לפעמים הרעלים משמשים לצורך הגנה על הסביבה, בין אם זה הגנה מפני חיות מסוימות ובין אם זה הגנה מפני חומרים מסוימים, ולעיתים הרעלים משמשים לצורך שימושים שונים, החל משימוש לצורכי ייצור חומרים אחרים.

צריך לציין, לא כל חברה יכול לקבל היתר כזה, ולא מקבלים אותו כך סתם, אלא צריך לעבור מבדקים מסוימים, המקום בו משתמשים ומאחסנים את החומר, צריך לקבל את האישורים הנדרשים, מי שאמור להשתמש בחומר, צריך להוכיח שיש לו את הידע, יכולת וניסיון לשם כך, ועוד.

כמו כן, אותו היתר לא ניתן לתמיד, הוא ניתן לתקופה ובכל פעם כשיש צורך, אזי שמבצעים הערכה מחדש, ומחליטים האם להאריך את תקופת ההיתר או לא. בין היתר, בודקים האם נעשה שימוש נכון בחומר, האם הוא לא מזהם ופוגע בסביבה ועוד. לא פעם אנחנו מגלים שחברות מבקשות לחסוך בעלויות ועל כן הן מקצרות תהליכים, דבר שיכול לגרום נזק סביבתי עצום ולכן אותן חברות גם נאלצות לוותר על ההיתר שלהן או לחילופין, הן נאלצות לשלם קנסות משמעותיים כתוצאה מההתנהלות שלהן.

נקודה אחרונה לסיום, היתר רעלים הוא דבר חשוב, אך עם זאת, יש לא מעט שנלחמים נגד היתרים מסוג זה ובעיקר נגד אופי השימוש ברעלים מתוך כוונה להסדיר את הנושא בצורה הרבה יותר טובה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אילו בדיקות כדאי לבצע כשרוכשים דירה?
חסכתם כסף רב והגעתם לזמן שבו אתם רוכשים לרכוש דירה. בין אם מדובר בדירה למגורים, דירה להשקעה או דירה על...
קרא עוד »
אפר 11, 2021
איזה עסקים צריכים שירות קבוע של חברת מחשוב?
בנוף העסקי מונע הטכנולוגיה של היום, שירותי IT רגילים חיוניים לשמירה על תשתית IT חזקה ויעילה. להלן מספר...
קרא עוד »
יול 31, 2023
עין עצלה ניתוח לייזר
ניתוח לייזר לעין עצלה הוא הליך זעיר פולשני המשמש לתיקון הראייה אצל אנשים עם עין עצלה. זוהי דרך בטוחה...
קרא עוד »
יונ 05, 2023