איך לחשב את החזר המשכנתא שלכם לבד

איך לחשב את החזר המשכנתא שלכם לבד

החזר משכנתא הוא לא דבר פשוט. אנשים רבים לוקחים משכנתא בסכומים גבוהים ממה שהם באמת יכולים לעמוד בהם ולצורך כך, רצינו ליידע אתכם שישנה אפשרות לחשב את החזר המשכנתא בצורה נכונה ומותאמת לשיקולים הכספיים שלכם.

איך לחשב את החזר המשכנתא שלכם לבד 

עבור רבים ממיליוני בעלי בתים בעולם, נושא המשכנתא, התשלום החודשי כולל גם ביטוח משכנתא פרטי, ביטוח בעלי בתים וארנונה, הו נושא מורכב שרבים לא תמיד לוקחים בשיא הרצינות. לפני שאתם רוכשים בית, כדאי מאוד לעשות בדיקה פשוטה האם אתם מסוגלים לעמוד בהתחייבות שלכם.

ניתן לאמוד את סך התשלום החודשי שלכם על החזר המשכנתא באמצעות נוסחה סטנדרטית, אך לעתים קרובות, קל יותר להשתמש במחשבון מקוון (הכירו מחשבון משכנתא אונליין מומלץ). כך או כך, הנה מה שתצטרכו:

כיצד מחשבים תשלום משכנתא:

קבעו את קרן המשכנתא שלכם 

סכום ההלוואה הראשוני מכונה קרן המשכנתא. לדוגמא, מישהו עם 100,000 ₪ במזומן, יכול לשלם מקדמה של 20% על בית של 500,000 ₪, אך יצטרך ללוות 400,000 ₪ מהבנק, כדי להשלים את הרכישה. בכל תשלום משכנתא חודשי יופחת הקרן, אך יתווספו ריביות.

חשבו את הריבית החודשית 

שיעור הריבית הוא למעשה העמלה שהבנק גובה ממכם בכדי ללוות כסף, המתבטאת באחוזים. בדרך כלל, רוכשים עם ציון אשראי גבוה, יבטיח ריבית נמוכה יותר – הסיכון להלוות לאותו כסף הוא נמוך יותר מאשר למי שהיה עם אשראי שלילי.

אם ברצונכם לבצע את חישוב תשלום המשכנתא החודשית, תזדקקו לריבית החודשית – פשוט חלקו את הריבית השנתית ב- 12 (מספר החודשים בשנה). לדוגמא, אם הריבית השנתית היא 4%, הריבית החודשית תהיה 0.33% (0.04 / 12 = 0.0033).

חשבו את מספר התשלומים 

המונח הנפוץ ביותר למשכנתא בריבית קבועה הוא 30 שנה או 15 שנים. כדי לקבל את מספר התשלומים החודשיים שאתם צפויים לשלם, הכפילו את מספר השנים ב- 12 (מספר חודשים בשנה).

משכנתא ל -30 שנה, תדרוש 360 תשלומים חודשיים, ואילו משכנתא ל -15 שנים, תדרוש בדיוק מחצית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רישיון עסק – הדרך הקלה להוציא את הרישיון
כל יזם שרוצה להתקדם אל עבר הקמה עסק צריך להבין שאם הוא רוצה להתייעל, הוא תמיד צריך לתת למומחים לעזור...
קרא עוד »
ינו 05, 2022
כמה זמן אורכים לימודי יועץ משכנתאות?
ייעוץ משכנתאות הולך ומתקבע כמקצוע מבוקש. והבשורות הטובות הן שלא צריך להשקיע יותר מדי זמן, בהכשרה...
קרא עוד »
ינו 05, 2022
הלוואה לכל לקוחות הבנקים
במקרים שונים בחיים בהם נצטרך הלוואה נפנה לאתר https://naorcredit.co.il או לבנק לטובת קבלת ההלוואה. במקרים רבים...
קרא עוד »
ינו 04, 2022