יועץ נגישות

יועץ נגישות

תפקידו של יועץ נגישות הינו בין החשובים ביותר בכל בנייה של מבנה או בית חדש. החוק בישראל מאפשר קבלת היתר בנייה רק לאחר שתוכניתו של הקבלן נבדקה ונמצא כי מתאפשרת נגישות מלאה עבור אנשים בעלי מוגבלויות. יועץ הנגישות יאפשר מענה כולל לכל הנושא החל מהנגשה של המקום עצמו דרך הנגשת חניה, מדרגות, מעלית וכמובן דלת הכניסה. הנגשה נכונה מאפשרת לכל אזרח להרגיש את תחושת הכבוד והשוויון לה הוא ראוי.

 תחומי עיסוקו של יועץ הנגישות

תחת אחריותו של יועץ הנגישות ארבעה תחומים עיקריים:

  • נגישות מבנים– ישנו הבדל משמעותי בהנחיות ההנגשה בין מבנים קיימים המבקשים ליצור שינוי בנגישות לבין מבנים חדשים. בתו התקן הישראלי ניתן למצוא הנחיות מפורטות אשר מסבירות כיצד צריך להנגיש מבנים, על מנת להצליח לעמוד בכל הדרישות הללו יש צורך ביועץ.
  • נגישות סביבה– הנגשה של הסביבה מתחיל בראש ובראשונה בחנייה. תוכלו למצוא חנייה נגישה בפארקים, קניונים, גני שעשועים, בריכות וחופי רחצה ועוד. בנוסף, יש ליצור אפשרות גישה פרקטית ונוחה אשר תאפשר מעבר פשוט למקום.
  • נגישות לתשתיות– תשתיות כוללות בתוכן מדרכות, כבישים, תחנות אוטובוס, רכבת ועוד, קראו גם על תפקידו של יועץ בטיחות לבריכה.
  • נגישות שירות– תחום זה כולל תחתיו כל מתן שירות המתקבל במקומות ציבוריים או עסקים. הנגשת השירות כוללת אפשרות הזמנה נוחה במסעדות, פרסום נגיש בגובה העיניים, הנגשת המקום מבחינת עיצוב פנים ועוד. יש לעשות חשיבה עמוקה בנושא על מנת להצליח להנגיש כל מקום לכל סוג מוגבלות. 

חשיבותה של ההנגשה

אין ספק כי הנגשה הינה נושא חשוב ובעל משמעות רבה כיוון שהיא מאפשרת לכלל אוכלוסיית ישראל להנות מהזכות הבסיסית לשוויון. בין אם מדובר במבנים קיימים ובין אם מדובר במבנים הנמצאים בתהליך בנייה אין ספק כי עזרתו של יועץ נגישות הינה הכרחית וחשובה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה חשוב לדעת על חומרי ניקוי מיוחדים המתאימים למכונות שטיפה
כאשר משתמשים במכונות שטיפת רצפות לניקוי תעשייתי, חשוב לבחור את חומרי הניקוי הנכונים על מנת להבטיח...
קרא עוד »
ינו 15, 2024
צילומי תדמית לעסק
מה לא אמרו על צילומי התדמית שנכנסו לחיינו בסערה: שהם עשו את שלהם, או שכבר לא צריכים אותם כי כל אחד יכול...
קרא עוד »
דצמ 15, 2020
מהם הליכי שומה?
כל עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפים בשותפות רשומה וחברה בע"מ אמורים לשלם מס על הכנסותיהם בהתאם לקביעה של...
קרא עוד »
מרץ 28, 2020