מה זה הסכם safe

הסכם safe

אם אתם מקימים חברת סטארט אפ (חברת הזנק) יתכן והסכם כזה יכול לסייע לכם.
מהו הסכם  safe?

אחת הבעיות של חברות הזנק היא שיש להן לפעמים רעיון מצויין ואפילו תוכנית עסקית לגבי איך הרעיון יעבוד, אבל הרעיון דורש פיתוח ועבודה,‏ ופיתוח ועבודה דורשים כסף. לחברת הסטארט-אפ אין  כסף אלא רק רעיון טוב. כדי שהרעיון הטוב יהפוך למסחרי היא זקוקה להשקעת כסף.

 

מה אומר ההסכם?

במסגרת הסכם safe המשקיע בחברת הסטרט אפ נותן לחברת ההזנק כספים כדי להמשיך לעבוד תמורת הבטחה לנתח עתידי מרווחי החברה. כאשר משקיע נותן כסף לחברת הזנקהוא מראה כי הוא מאמין בהצלחתה ומאפשר לפתח מוצר שיהיה שווה כסף. יש אולי סיכון להשקיע כך ברעיון, אבל אם הסיכון יש גם סיכוי לרווח גדול מאוד. אותו משקיע מאפשר לחברת סטארטאפ לממש את הרעיון שלה.

 

מה מאפשר ההסכם?

כך חברת ההזנק יכולה להתפתח אפילו לקחת עובדים שיפתחו את הרעיון ולשלם להם אפילו משכורות
כך יכולה להפוך חברת הסטארט-אפ לחברה מסודרת שיכולה להגיע להישגים.  אם המשקיע משקיע בחברה שיש לה רעיון מסחרי והוא מוצלח, אז החברה גדלה ומתפתחת ומפתחת מוצר ומקבלת ערך גדול.
המשקיע מקבל אחר כך חלק מהערך הזה. הרי שכל הצדדים מרוויחים.

 

מי משקיע השקעות כאלה?

יש אנשים רבים שאוהבים השקעות כאלה. ובוחרים להם רעיונות שנראים להם טובים ונכונים להשקיע בהם. לפי הסכם כזה, המשקיע בעצם יקבל בעתיד נתח מתוך הערך העתידי של החברה חשוב לנסח הסכם כזה בצורה חכמה, ומדויקת כדי שכל הצדדים ידעו איזה ערך יקבל המשקיע באחוזים בעתיד מערך החברה וכולי. כך גם המשקיע ירוויח וגם החברה תרוויח וכל הצדדים יהיו מרוצים.

מה מקבל המשקיע לפי ההסכם?

נשאלת השאלה מה מקבל המשקיע לפי ההסכם?. בכל הסכם יש כמובן תנאים אחרים כך יכול לקבוע מצב בו החברה כבר תהיה שווה יותר כסף ואז תהיה זכות למשקיע לרכוש חלק ממנה בתנאים משופרים או בערך נמוך במיוחד. אם החברה תעשה סבב גיוס עתידי ואז הערך שלה יעלה בשל כך יוכל המשקיע בגיוס הנוכחי ליהנות מההשקעה  שלו כבר בסבב הגיוס הבא.

תנאים מסוימים בהסכם

ההסכם יכול לקבוע שהמשקיע בסבב גיוס הנוכחי יקבל יתרון על הזכויות של המשקיעים הבאים . חברה שהיא חברת הזנק יכולה לקבל את האפשרות לקבל השקעה של כסף שיפתח אותה, והמשקיע מקבל זכות לאפשרות של רווח עתידי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפים לבחירת חברת פוליש בצפון
אתם צריכים חברת פוליש אבל איך מוצאים ואיך יודעים לבחור חברה מקצועית, אמינה ואיכותית מבין שפע החברות...
קרא עוד »
יול 25, 2021
איפה ניתן להזמין מפיצי ריח כמו של בתי מלון?
בכל בית מלון באשר הוא, חייבת לשרור אווירה נעימה ומזמינה. כך גם האורחים יזכרו את המקום לטובה, ויחזרו...
קרא עוד »
מאי 20, 2021
מענה אנושי לעסקים
בחלק זה נדון בכמה ממערכות תוכנת HRS (מענה אנושי לעסקים) הפופולריות הקיימות בשוק כיום עבור עסקים וכיצד...
קרא עוד »
נוב 09, 2022