סוגי תביעות על ליקויי בניה

ייצוג בתביעות ליקויי בנייה

ליקויי בנייה הם חזון נפרץ. כן, אדם משלם ממיטב כספו לקבלן – אך הוא לא יודע כי הקבלן מסר לו דירה שיש בה לא מעט ליקויים. וכי איך ידע? האם הוא רואה בעיניו מה מתרחש מתחת לפני השטח? האם יש לו ידע מקצועי? האם הוא יכול לדעת היום מה יהיה בעוד שנה או שנתיים ביום סוער וגשום? התשובה היא – לא! ובכלל, מה עושים במידה ומתגלה ליקוי? איך מתמודדים כאשר ניזוקים כתוצאה מליקויי בניה? מהם הזכויות של הקונה מול הקבלן, וכיצד הוא יכול למצות אותם?

להגיש תביעה כדי למצות את הזכויות

ניתן למצות את הזכויות ולקבל מהקבלן מענה בגין הליקויים. אך לא תמיד קל להתנהל מול הקבלן ולגרום לו לרצות אתכם. מה שנכון לעשות במקרים מסוימים זה לפנות אל עורך הדין שמגיש שירות בתחום ליקויי הבנייה בפרט, ובאופן כללי בתחום הנדל"ן, ראו כאן לדוגמא. הידע שהוא צבר בתחום פותח בפניכם את האפשרות לקבל את מקסימום הזכויות שלכם מהקבלן. וזאת בהתאם לחוקים הקיימים.

אילו סוגי תביעות קיימות?

  • תביעה בגין בעיות הנדסיות – כל מבנה חייב להיבנות בהתאם לתוכנית הנדסה מפורטת. בעיות בהנדסה עלולות לחבל ביציבות המבנה. אך לא פעם מתברר כי אכן קיימים ליקויי הנדסה. לאחר בדיקה הנדסית נכון יהיה לפנות אל עו"ד שייצג אתכם בתביעה מול הקבלן על מנת להבטיח את הזכויות שלכם.
  • תביעה בגין בעיות רטיבות – אחת הבעיות המרכזיות שדיירים מתמודדים אתם בדירות חדשות היא בעיית רטיבות. זו יכולה להיגרם כתוצאה מבעיות בקווי המים והאינסטלציה, או בגין בעיות באטימה.
  • תביעה בגין אי עמידה בסעיפים מסוימים בחוזה – במקרים מסוימים קבלנים אינם עומדים בסעיפים שפורטו בחוזה. הם מספקים חומרים ברמת איכות נמוכה יותר ממה שהובטח.

> מידע מקצועי ופרטים נוספים ניתן לקבל באתר https://bka-law.co.il

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כך תמצאו חברת פריוריטי
מחפשים חברה שתוכל לספק לכם מענה ושירות מחשוב? רוצים לשלב בחברה מערכת פריוריטי או משכנת, ולא יודעים אל...
קרא עוד »
אוג 29, 2021
אנשי עסקים? כך דרכון אירופאי יסייע לכם!
בשנתיים האחרונות הבהלה לדרכון האירופאי בעיצומה, זאת בשל העובדה שמחזיקי הדרכון זכאים ליתרונות רבים –...
קרא עוד »
אפר 01, 2020
האם טאבלט מיני שווה השקעה?
טאבלט מיני בהחלט יהיה שווה את העלות שלו וזאת מכיוון שהוא יוכל לאפשר לכם לצרוך מדיה ולעשות שימוש בכל...
קרא עוד »
יונ 15, 2022