איך בודקים דירוג אשראי?

מרבית האנשים נזקקים לאשראי בתקופות שונות בחייהם. המטרה היא לקבל סכום כסף גדול במיידית לצרכים חשובים. לרוב הדבר נעשה בלית ברירה, אלא שיש מקרים בהם כדאי לקבל אשראי ולא לפדות תוכניות חיסכון או קרנות השתלמות וכן הלאה. הצרכים הינם לטובת שיפוצים, רכישת בית או נדל"ן אחר, רכישת מכונית, לפתיחת עסק, לסגירת מינוס בבנק ועוד. המוסד הפיננסי מספק את האשראי בצורת הלוואות, משכנתאות וכדומה בתמורה לתשלום ריביות הנקבעות, בין השאר, על פי רמת דירוג האשראי שיש למבקש.

בדיקה על ידי חברות מתמחות

נשאלת השאלה איך בודקים דירוג אשראי ? קיימות חברות אשר מתמחות בקביעתו והן מתבססות על מודלים קיימים. בנוסף לכך, קיים מאגר אשראי של המדינה שבו רשומים מרבית תושבי המדינה. הבדיקה מתבססת על פרמטרים שונים, ובעיקר, על ידי ההתנהלות הפיננסית של הנבדק מהעבר. כך, היסטורית התשלומים שלו, חשבונות האשראי הפתוחים, השימוש באשראי מנוצל ופנוי, הוותק של תיק האשראי, הבקשות לאשראי ואלמנטים נוספים בנושא זה. בנוסף אליהם נבדקים אם קיימים בהווה או בעבר מצבים בעייתיים, ובין היתר, אי עמידה בתשלומים, פיגורים בהחזרי כספים, פשיטות רגל ועוד.

הרשאה לעסוק בנושא

חברות אשראי רבות מורשות מבחינה חוקית לערוך בדיקות אלו. הן אוספות את הנתונים לאורך זמן מגורמים פיננסיים שונים העוסקים במתן אשראי ואלו נמדדים על פי אלגוריתמים ומשוקללים עד לקביעת ציון האשראי. ציון טוב יקל על קבלת אשראי עתידי, ואילו, ציון נמוך או נכשל ימנע כמעט לחלוטין קבלתו ממוסדות פיננסיים רשמיים. צריך לציין, כי ניתן לבצע בדיקת דירוג אשראי ללא עלות ובמקרים רבים ניתן לשפר דירוג אשראי וכדאי לקבל ייעוץ בנושא מחברות בעלות ידע, ניסיון ומסורת מוכחת בתחום. מנהליהן ישמחו להעמיד את התשתית הקיימת לטובת כל לקוח חוזר או חדש.

>

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הערכת אומנות – חשוב לדעת
עולם הערכת הפריטים האומנותיים הוא עולם מאד מיוחד ומרגש. זהו עולם המחייב דיוק, מקצועיות ואמינות ללא...
קרא עוד »
מאי 27, 2021
למי מתאים מלונה בתוך הבית?
הרבה אנשים שמגדלים חיות מחמד מעדיפים לשכן אותם מחוץ לבית. כלומר, להעמיד את מקום המרבץ שלהם בחצר או...
קרא עוד »
מרץ 01, 2020
איך לנהל את תקציב העסק בצורה נכונה?
כל בעל עסק יודע ומבין את החשיבות של ניהול תקציב מסודר ומאורגן. ללא ניהול תקציב בצורה מסודרת, העסק עלול...
קרא עוד »
נוב 28, 2020