רטיבות בקיר פנימי – מה זה אומר

אחת התופעות הנפוצות ביותר בתחום האינסטלציה, היא תופעה של רטיבות. אנחנו מכירים את זה במקורות שונים במבנה, בין אם מדובר על קיר חיצוני, תקרה, וכן אנחנו מכירים את זה במקורות אחרים, למשל קירות פנימיים.

כשמדובר על רטיבות בתקרה או בקיר חיצוני, סביר להניח שמהקורות לכך יהיו, פיצוץ בצנרת, מי גשמים או תקלה מערכתית במבנה. הרבה פעמים אנשים שמתגוררים בקומה הגבוהה בבניין מתמודדים עם רטיבות כתוצאה מבעיה באיטום של המבנה, לעומת זאת, אלה שמתגוררים בקומות יותר נמוכים, מתמודדים עם בעיה של רטיבות בתקרה, כתוצאה מנזק שקיים בדירה מעליהם.

לעומת זאת, רטיבות בקיר פנימי מלמד על נזק בדירה עצמה. רטיבות כזו יכולה להופיע מכמה סיבות. ראשית, בעיה בצנרת שגורמת לרטיבות בקיר, שנית, בעיה במערכת המיזוג, אשר גורמת לכך שיש טפטוף מים בתוך הקיר ולא החוצה, שלישית, בעיה באיטום והבידוד של המבנה.

לפני שנסביר כיצד מתמודדים עם בעיה זו, חשוב להדגיש שיש לטפל בה כמה שיותר מהר, על מנת שהיא לא תחמיר ולא ייגרם נזק משמעותי יותר למבנה, נזק שעלול להוביל בין היתר, לחורים והתפוררות של הקיר באזורים מסוימים.

 

איך מטפלים בבעיה

תחילה יש לאתר את מקור הבעיה, להבין ממה נובעת הרטיבות. ברגעים שמאתרים את מקור הבעיה, אז אפשר לטפל בה כמה שיותר מהר באמצעות כלים ואמצעים שונים.

לאחר מכן, יש להתחיל בטיפול ברטיבות עצמה. זה ייעשה, בין היתר, באמצעות ניקוז המים, ייבוש של המקום וסתימה של החורים שנוצרו במקום. בצורה כזו אפשר יהיה לחזור ולהשתמש בקיר בצורה רגילה. כמובן שיש להקפיד שאין יותר בעיה של רטיבות ואין שום דבר שעלול לגרום לכך, בצורה כזו או אחרת.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שוק ההון
אנשים רבים מנסים את מזלם בתחום של שוק ההון, מתוך המחשבה כי מדובר על משחק הימורים. אומנם רובם לא יודו...
קרא עוד »
ספט 01, 2020
פירוק רכבים
כל מי שמחזיק ברכב ישן, שמבלה יותר מידי זמן במוסך, חייב להתחיל לשקול ברצינות להיפטר ממנו. אומנם כאשר...
קרא עוד »
נוב 28, 2019
פיזור השקעות
כל מי שמעוניין להיכנס לעולם השקעות נדל"ן בגרמניה למשל, חייב להבין את החשיבות של פיזור השקעות חכם....
קרא עוד »
יונ 21, 2020