סופטבנק משקיעה מיליונים בסטארטאפ של מתי כוכבי

מתי כוכבי

הרבה פעמים אנחנו קוראים באינטרנט או שומעים בחדשות, על חברות בינלאומיות גדולות, חברות אחזקות, בתי השקעות, אשר בוחרים להשקיע סכומי כסף גדולים בחברות ישראליות, סטארטאפים אשר מציעים מוצרים ייחודים שהם פיתחו ומתמחים בכך. 

עבור האדם הממוצע, מה שחשוב זו השורה התחתונה, כלומר, עצם זה שחברה בינלאומית גדולה בוחרת להשקיע בחברה ישראלית ולא פעם בסכומים של עשרות ומאות מיליוני דולרים, זה מה שחשוב, זה העיקר. זה בעצם מקור הגאווה עבורנו כישראלים. אך עלינו לחשוב מעבר לכך, על כל הדרך שעברו בעלי החברה והעובדים, עד לנקודה בה החליטו להשקיע במוצר ובחברה שלהם. 

ניקח למשל את הסטארטאפ של מתי כוכבי, אשר פיתח מוצר מקורי שמטרתו לשדר מידע בזמן אמת באירועי ספורט ומוזיקה. מרכז החברה אומנם בניו יורק, אך היא מעסיקה 50 עובדים בישראל, וזו חברה ישראלית לכל דבר. לפני מספר שנים, החליטה חברת האחזקות הגדולה סופטבנק להשקיע בה 35 מיליון דולר. זו השקעה משמעותית בכל קנה מידה. 

איך אנחנו צריכים להתייחס להשקעות כאלה

ראשית, אנחנו צריכים להבין, שכל השקעה כמו בסטארטאפ של מתי כוכבי, מלמדת על כך שיש מישהו שמאמין במוצר, מאמין בחברה, ובטוח שמדובר במוצר לא רק מקורי אלא גם איכותי שיכול לייצר רווחים משמעותיים, מכן שגם יש בו תועלות רבות. 

שנית, זה מלמד שהחברה עבדה נכון, לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם מבחינות אחרות. אחרת היא לא היתה עולה על הראדר של המשקיעים. הם הרי מחפשים היכן להשקיע, וסביר להניח שעומדות לרשותם לא מעט אפשרויות. 

שלישית, מותר להניח, שהמוצר הסופי נוצר אחרי הרבה מאוד תכנון, הרבה מאוד השקעה וחשיבה. עצם זה שיש מי שבחר להשקיע בו כסף, מלמד שכנראה כל התהליך נעשה בצורה נכונה. 

ארבע, אנחנו יכולים להניח גם, שאם יש כזו השקעה במוצר, כזו השקעה בחברה, אז מדובר על חברה עם עובדים מאוד משמעותיים, רציניים ואיכותיים, אשר סביר להניח ייקחו את המוצר הלאה. 

לסיכום, אם אנחנו בוחנים את השורה התחתונה, עלינו להסתכל לא רק על סכום ההשקעה אלא על כל פרט ופרט בה. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת חלופות: יתרונות מגוונים מעבר לריצוף דק סינטטי
בעוד דק סינטטי מתגאה ביתרונות רבים, חשוב להכיר בכך שעולם חומרי הסיפון הוא עצום, כאשר כל אפשרות מציעה...
קרא עוד »
אפר 12, 2024
סירוס כלבים – האם זה מסוכן בזמן קורונה
כל מי שמחליט להביא כלב זכר הביתה, צריך לקחת בחשבון שיהיה עליו לסרס אותו, אלא אם כן הוא ירצה שהכלב שלו...
קרא עוד »
אפר 17, 2020
פרויקטים חדשים בבאר יעקב – כיצד בוחרים את הפרויקט הנכון
הרבה פעמים אנשים מחפשים פרויקטים חדשים של בנייה בערים מרכזיות, זאת בזמן שהם יכולים ליהנות מפרויקטים...
קרא עוד »
ינו 09, 2021