5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כתיבת תוכנית עסקית – איך לעשות את זה נכון
כל אדם המחזיק בבעלותו בית עסק חייב להקפיד על ניהול פיננסי תקין אשר יעזור לעסק שלו להתרומם ולהרוויח...
קרא עוד »
יונ 20, 2019
מהו הר ביטוח
כאשר אנו מדברים על כספים אבודים, אנו חושבים על הר הביטוח. כספים אבודים הינם כספים אשר איננו יודעים על...
קרא עוד »
ינו 31, 2019
האלכימיה של הצדק: שליטה באמנות בחירת עורך דין פלילי
ניווט בנבכי מערכת המשפט יכול להיות חוויה מרתיעה, במיוחד בתחום המשפט הפלילי. לאור ההימור הגבוה הכרוך...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023
דברים חשובים שצריך לדעת על יועץ נגישות להיתר בנייה
אחד מהתפקידים החשובים של יועץ נגישות הוא להבטיח שהתכניות והבניה תואמים את דרישות הנגישות המתקנות....
קרא עוד »
יול 19, 2023
פנקייק מושלם: טיפים חיוניים לתוצאות אווריריות וטעימות
פנקייקים הם מאכל אהוב בעולם, הידוע במרקם האוורירי ובטעמם המענג. הם מרכיב עיקרי בתרבויות רבות, ומגלמים...
קרא עוד »
דצמ 25, 2023
קידום בטיחות באתרי בנייה: איך טכנולוגיות חדשות ונהלים מתקדמים משנים את כללי המשחק
כשאתה חושב על אתרי בנייה, אולי מה שעולה בראש זה רעש של מכונות, אבק, ולפעמים גם קצת כאוס. אבל מתחת לכל זה,...
קרא עוד »
מאי 12, 2025
רשימת ריהוט למעונות
המעונות וגני ילדים הם המקומות בהם הילדים שלנו שוהים רוב היום וזוכים להתפתח, ללמוד ולהכיר חברים חדשים....
קרא עוד »
ינו 09, 2022
הוצאת רשיון קבלן – איך עושים את זה בצורה נכונה?
קבלנים אשר רוצים לעבוד בצורה חוקית ולקבל לקוחות, פרטיים, עסקיים או אחרים ללא שום בעיות, חייבים להיות...
קרא עוד »
ינו 20, 2021
השלבים בבניית תוכנית עסקית מעשית
בניית תוכנית עסקית היא תהליך חשוב בהקמת עסק או בהשקת מוצר חדש, ולו כדי שתוכלו לתכנן את הקמת המיזם...
קרא עוד »
מרץ 19, 2020
כל היתרונות בסדנת מכירות להגדלת המכירות בעסק
מכירות הן שם המשחק של כלל בתי העסק בכל רחבי העולם. לכן, לא מעט בתי עסק בוחרים לעבור אין ספור הכשרות...
קרא עוד »
פבר 20, 2020
אילו מוצרי חשמל אתם חייבים בבית שלכם
הבית המודרני הוא כזה אשר מכיל רשימה ארוכה של מוצרי חשמל, כאשר בכל עשור יכולים לראות את ההבדלים בין מה...
קרא עוד »
מרץ 06, 2019
יועץ מס בפני רואה חשבון: מי מהם שומר על הכסף שלך?
בעולם המורכב של כספים ומסים, הבחירה בין יועץ מס כמו אלעד נעמן מומחה למיסוי ישראלי לרואה חשבון...
קרא עוד »
אוק 02, 2024