5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האזור האישי של מנורה מבטחים – הדרך הקלה לניהול הביטוחים והחסכונות
אם יש משהו שהעידן הדיגיטלי לימד אותנו, זה שלאף אחד אין זמן להתעסק עם טפסים, שיחות טלפון בלתי נגמרות...
קרא עוד »
מרץ 11, 2025
האם שווה להשקיע בנדל"ן בפורטוגל?
השקעה בנדל"ן בפורטוגל היא דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלך וליהנות משיעורי המס האטרקטיביים של...
קרא עוד »
אפר 20, 2023
ענב נדל”ן
ענב נדל"ן היא חברת נדל"ן גדולה במזרח התיכון. הן אחת החברות המצליחות באזור ויש להן פורטפוליו מרשים של...
קרא עוד »
אוק 13, 2022
שלטי אלומיניום – הפתרון המושלם לעסקים
שלטים העשויים מאלומיניום הם שלטים עמידים בעלי מסוגלות להישאר במקום לאורך זמן רב. ברוב המקרים תפקידם...
קרא עוד »
אוק 21, 2019
היסטוריה בת 5 דקות: היכן ואיך נולדה המשכנתא?
נתחיל מסיפור קטן – בשנות ה-30 לא היה קל למצוא מקום לדור בו. רבים חיפשו אחרי מקום מגונן, כמו שפן בחורשה....
קרא עוד »
אוג 24, 2024
ביטוח דירה נגד נזקי אש – מתי זה כדאי?
כל מ שזכה והגיע לשלב בו הוא רכש לעצמו סוף סוף דירה משלו, יודע עד כמה יקר לליבו הנכס החדש. הוא רוצה להגן...
קרא עוד »
פבר 02, 2020
אטרקציות באזור ים המלח – חוויות בלתי נשכחות לכל המשפחה
ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, לא מציע רק חוויות מרגיעות של ציפה במים המלוחים, אלא גם שפע של...
קרא עוד »
אוק 22, 2024
שירותי גבייה לעסקים – איך זה עובד?
אחד הדברים הכי קשים והכי מורכבים שיש בקרב בעלי עסקים מסוגים שונים, הוא הקושי לגבות כספים מלקוחות...
קרא עוד »
נוב 15, 2021
שחרור ממעצר עד תום ההליכים, חשוב לדעת
חלק בלתי נפרד מהשלב הזה שבו המשטרה תופסת אדם אשר חשוד בדבר ביצוע של עבירה הוא הבאתו לחקריה ואף למעצר...
קרא עוד »
מאי 08, 2019
חיטוי קורונה – מדוע צריך לעשות את זה?
בשנת 2020 נחשפנו למגיפת הקורונה, בין אם זה באופן ישיר או עקיף, ובין אם זה דרך כלי התקשורת והתקנות השונות...
קרא עוד »
אוק 21, 2020
קורס ניהול תקציב משפחתי – למה זה חשוב?
זהו קורס שמלמד אנשים איך לנהל את הכסף שלהם, כך שהם יכולים להשתמש בו כדי לקנות את מה שהם צריכים ולחסוך...
קרא עוד »
פבר 12, 2023
עורך דין הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית חיוני עבור כל אדם שעבר סיטואציה של הטרדה מינית. חשוב להבין כי מדובר על סיטואציה...
קרא עוד »
ינו 07, 2021