5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פנקייק מושלם: טיפים חיוניים לתוצאות אווריריות וטעימות
פנקייקים הם מאכל אהוב בעולם, הידוע במרקם האוורירי ובטעמם המענג. הם מרכיב עיקרי בתרבויות רבות, ומגלמים...
קרא עוד »
דצמ 25, 2023
סקידים מפלסטיק – מתי נשתמש בהם?
רגלית פלסטיק, אשר נקראות גם סקידים מפלסטיק, ניתנות לחיבור למשטחים, וכך מחזקות אותם ומאפשרות שינוע...
קרא עוד »
יונ 20, 2022
דניאל דודזון: יצירת מוניטין מקצועי
דניאל דודזון, מאסטר ב-NLP ומנכ"ל בית הספר הגדול בישראל לעסקים ומודעות עצמית, הוא דמות מובילה בתחום...
קרא עוד »
דצמ 22, 2024
תובנות קריטיות לגבי אביזרים לפעוטות
ברוכים הבאים לעולם ההורות, שבו כל שלב מגיע עם מערך ההנאות והאתגרים הייחודי לו. כסמכות מכובדת בהתפתחות...
קרא עוד »
דצמ 08, 2023
מיסוי בינלאומי: איך זה עובד?
תשלום כפל מס ותשלום כפול לביטוח הלאומי עלולים להתרחש במקרה של אי הסדרת נושא המיסים, זאת עבור מי...
קרא עוד »
אוק 17, 2020
לוח דרושים לשכת התעסוקה – כל אחד יכול להעזר בו?
אין ספק כי אחד הדברים הקשים ביותר בחיים זה לא למצוא עבודה. העניין הוא שלפעמים הקושי למצוא עבודה הוא לא...
קרא עוד »
יונ 10, 2019
החזרי מס לגמלאים – עוד לא מאוחר לקבל החזר!
במשך שנים ארוכות אתם עבדתם בעבודות שונות, שילמתם את חובכם למדינה בכל תלוש שכר, הפרשתם לביטוחים השונים...
קרא עוד »
ינו 12, 2022
מהו תפקידם של עורך דין ומגשר גירושין
גישור גירושין הוא תהליך שבו מגשר צד ג' ניטרלי מסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמה מבלי לפנות לבית...
קרא עוד »
אפר 03, 2023
קורס ניהול תקציב משפחתי – למה זה חשוב?
זהו קורס שמלמד אנשים איך לנהל את הכסף שלהם, כך שהם יכולים להשתמש בו כדי לקנות את מה שהם צריכים ולחסוך...
קרא עוד »
פבר 12, 2023
פורטל צימרים – ככה בוחרים צימר
רוצים לבחור צימר לחופשה זוגית? לצאת עם המשפחה לימים של מרגוע? אולי קבוצת חברים שרוצה ליהנות יחד? בואו...
קרא עוד »
אוק 16, 2019
מה הן השקעות אלטרנטיביות?
עם עליית האינטרנט וצמיחת המסחר האלקטרוני, יש ביקוש הולך וגובר להשקעות אלטרנטיביות. משקיעים מחפשים...
קרא עוד »
אפר 10, 2023
מדריך מבפנים להשקעות נדל"ן בגרמניה
יציאה להשקעות נדל"ן בגרמניה יכולה להיות מאמץ מתגמל עבור משקיעים המחפשים יציבות והזדמנויות צמיחה....
קרא עוד »
פבר 20, 2024