מתחתנים? איך תשמרו על דירה שעל שמכם

מתחתנים? איך תשמרו על דירה שעל שמכם

כל אדם שואף כי תהיה לו קורת גג משלו. הוא רוצה לדעת כי יש לו נכס שהוא רשום על שמו והוא אינו תלוי בדמי שכירות חודשיים וקבועים או לגחמות של בעל דירה המבקש ממנו ביום בהיר לפנות את הנכס. אך מה לעשות ולא כל כך פשוט ולא כל כך קל להגיע לדבר כזה. נכס עצמאי זה סיפור מאוד יקר ומאוד תובעני. אדם אשר רוכש דירה עשוי למצוא את עצמו נאלץ לחתוך בכל חודש סכומי עתק מהמשכורת החודשית לצורך תשלומי המשכנתא. מדובר לא פעם באחוזים ניכרים מהשכר החודשי אך רוב האנשים עושים את זה והם לא מוותרים על קורת גג משלהם.

מתחתנים. עושים הסכם ממון על דירה!

כעת מגיע שלב אשר בו האדם מבקש להתחתן ולהכניס את אשתו אל ביתו. אז יש כאלה שמרוב נאמנות ממהרים לשנות את הבעלות על הנכס ומוסיפים את שמה של האישה גם כן. זה אולי נשמע מאוד הוגן ומאוד נכון. אך מה יעשו אחר כך שני בני הזוג כאשר הם יחליטו לפרק את החבילה? האישה תדרוש את חלקה בדירה. היא תוכיח כי היא גם כן רשומה כבעלת הנכס ועל כן מגיע לה לקבל את החלק הראוי לה. כאן מגיע האיש למבוי סתום. הוא בהחלט לא יכול לעשות דבר. אם הוא היה שומר את הדירה על שמו בלבד הוא לא היה נקלע לצרה הזו, וזה הרגע ליצור קשר עם עו"ד אורי גנור שיפתור את הבעיה.

מצד שני, טרם הנישואין זה לגמרי לא נעים להודיע מראש כי 'תשמעי, הדירה היא שלי והיא תישאר רשומה על שמי, אני קניתי אותה במיטב כספי והאני עדיין משלם עליה בכל חודש ואם יקרה ואנחנו ניפרד לשלום, הדירה תהיה רק שלי'… האישה מנגד עשויה לענות כי אם כך, היא גם כן אינה מוכנה לעבוד כאשר משכורתה ייכנס לחשבון המשותף שלהם. בורר כי הסכמים מן הסוג הזה הם לא הסכמים והם בהחלט מתכון בטווח למריבות. אז מצה עושים בכל זאת במצב כזה?

הסכם ממון כולל הכול

בדיוק מסיבה זו חשוב כל כך לערוך הסכם ממון טרם הנישואין. את הסכם הממון עורכים מול עורך דין שהוא מנוסה והוא מקצועי בייחוד בתחום הזה (כאן תוכלו ללמוד למה צריך עורך דין הסכם ממון) והוא זה שייטיב לנסח את ההסכם אשר יהיה מקובל על שני הצדדים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תיקון מחשב נייד
מחשבים ניידים מעצם היותם ומצורת השימוש בהם, חשופים יותר מכל מחשב אחר לנזקים או תקלות תפעול שונות. זאת...
קרא עוד »
אוק 26, 2020
לימודי תעודה למטפלים מוסמכים – באיזה תחומים ולמי זה מתאים?
אם אתם מעודכנים במה שקורה בעולם הפסיכולוגיה והייעוץ הרגשי או המשפחתי והזוגי - אתם בוודאי יודעים...
קרא עוד »
אפר 30, 2022
רהיטים מתקפלים – הטרנד הלוהט של 2023
בשנים האחרונות, התעשייה הרהיטית עברה שינוי משמעותי עם עליית הטכנולוגיה והדגש על פתרונות מרחביים...
קרא עוד »
דצמ 29, 2023