בכל שנה עולה מספר הפונים לסיוע המשפטי האזרחי בעשרות אחוזים

סיוע המשפטי האזרחי

תפקידה של מערכת המשפט הוא לעזור לכל אזרח למצות את הזכויות שלו בפני החוק. מטרתה של מערכת המשפט הוא לתת לכולם הזדמנות שווה ואת הכלים להתמודד עם קונפליקטים שעלולים להתרחש בעולם האזרחי תוך שהם נשארים מוגנים ולא פוגעים בחירות שלהם, בממון שלהם או בגופם.

מערכת המשפט היא מערכת מורכבת. היא מערכת שמדברת בשפה לא פשוטה עבור הבאים מבחוץ. זאת משום שהשפה המשפטית היא שפה שדוגלת בעשיית צדק אמנם אבל לא בהיכרח יכולה לתת מענה חד משמעי לאירועים שהתרחשו במציאות מורכבת. 

על פניו, מול מערכת המשפט כל אחד יכול לייצג את עצמו

על פניו, כאשר אנחנו מעוניינים לפתור סכסוך זה או אחר, כל אחד צריך ויכול לייצג את עצמו. לספר מה קרה ומתוך שמיעה של שני הצצדים מערכת המשפט יכולה לקבל החלטה. אבל זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע. קודם כל, אנחנו צריכים להיות בטוחים ששני הצדדים מדברים אמת. כך שהרבה פעמים גם אם אתם דוברים אמת לאמיתה, אתם יכולים להימצא תחת חקירה מפני מי שרוצה להגיע לעומקם של דברים ולכן צריך ייצוג משפטי הולם

בשלב הבא צריך להבין האם בוצעה עבירה. האם סתם נעשה דבר לא מוסרי אולי, אבל לא כזה שנחשב כעברה. מכאן שלא כל אחד יכול לייצג את עצמו. משום שאיש לא עורך את עצמו שעה שהוא מדבר בלי לחשוב, יכולים להוציא מכם משפטים שאתם לא מתכוונים להם באמת. 

מערכת המשפט הישראלי נותנת סיוע

המערכות הסוציאליות במדינה נותנות סיוע עבור מי שלא יכול לייצג את עצמו. מערכת המשפט הישראלי נותנת סיוע אזרחי לאלו שצריכים עזרה או סיוע משפטי. בשנים האחרונות עוד ועוד אזרחים פונים לשירות הזה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נוטריון לספרדית – למה לנו לשכור עורך דין נוטריון?
בעשור האחרון קיימת עליה משמעותית לבקשת דרכון זר על ידי אזרחים ישראליים עבור מדינות ששייכות לאיחוד...
קרא עוד »
אוק 07, 2019
מה חשוב לדעת על מסחר יומי במניות?
מאמר זה עוסק במסחר יומי במניות. חייו של הסוחר מלאים בחוסר ודאות, וזו תקופה לחוצה עבורם. הם צריכים...
קרא עוד »
ספט 29, 2022
מועדונים לבר מצווה באזור השרון – כך תבחרו נכון
גרים באזור השרון ומתכננים בר מצווה? מחפשים מועדון מתאים לעריכת בר מצווה לבן שלכם? מעוניינים להפיק...
קרא עוד »
יול 08, 2021