מהי ליטיגציה מסחרית

שי סולטן

המאמר באדיבות שי סולטן

תחום הליטיגציה המסחרית הוא תחום מרתק הכולל כמה סוגי התנהלות הקשורים לנושאים מסחריים המגיעים לרמה של דיונים משפטיים בנושאים אזרחיים ועסקיים.

עיקרי התחום נוגעים לרויאלטי של כל עסק ולשמירה על מהות העיסוק שלו על פי הדרך שמובילים בעלי העסק. המטרה העיקרית של כל עסק היא ליצור מכירות אשר יובילו בהתנהלות נכונה לרווחים. אם קיימים נושאים המגיעים לסכסוכים עם ספקים, גורמים מהותיים במשק או אחרים אשר יוצרים השלכות שליליות לטווח הארוך על העסק, מנהליו מבקשים לקטוע זאת ולכן מגיעים לשלב של תביעות בבתי המשפט.

דיונים בבתי המשפט בנושאי ליטיגציה מסחרית

כאשר קיימות מחלוקות עסקיות בין שני גופים מסחריים, הנושא מגיע לדיונים בבית המשפט. מטרתו של עורך הדין של כל אחד מהגופים הללו המתמחה בתחום זה, הוא לייצג את הלקוח שלו ואת האינטרסים העסקיים שלו שהובילו לסכסוך בין הצדדים.

עורך דין העוסק בנישה זו חייב להכיר היטב את החוקים הנוגעים לתחומים העסקיים על כל הרבדים שלהם, כולל דקויות שונות העשויות להטות את הכף לכאן או לכאן. כמו כן הוא מכיר לעומק פסקי דין שניתנו בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ במקרים דומים העשויים ליצור תקדים גם בהתדיינות הספציפית של הלקוח שלו.

הוא מודע היטב לכל מה שקורה בעולם העסקי בכלל ובסוג הפעילות של הלקוח שלו לפרטי פרטיו. ייצוג הולם ומקצועי במקרים כאלה כולל הבנה של האסטרטגיה הניהולית והקו המנחה של העסק ומכאן העמידה על העקרונות המסחריים אשר מובילים לעסק משגשג. כל פעילות מסחרית הפוגעת בכך, תיצור מחלוקות מסחריות ולכן עורך הדין הבקיא בתחום הליטיגציה המסחרית הוא זה שיציג את החשיבה של העסק, כדי להגן עליה בסכסוך הקיים.

באופן טבעי כל אחד מהצדדים רואה את הדברים מנקודת המבט שלו ועורך דין מומחה מבהיר את הצד שלו בנחרצות.

מומחים בתחום הליטיגציה המסחרית

לאור העובדה שמדובר לעיתים קרובות בנושאים מורכבים וסבוכים במערכת העסקית, חשוב להיעזר במומחה משפטי אשר עוסק בתחום הליטיגציה המסחרית שיבהיר בבית המשפט את התמונה הכוללת של הבעייתיות באופן חד ומובן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חכם משכנתאות: מה תפקידו של יועץ משכנתאות?
בעזרתו של יועץ משכנתאות מנוסה כמו עידו עוז, כל אחד מכם יוכל לראות בבירור כי תהיה לו אפשרות להבין הרבה...
קרא עוד »
מרץ 01, 2022
חשיפת הסודות: מניעת אובדן עסקי
בתחום המורכב של העסק, הגנה על הארגון שלך מפני הפסדים כספיים היא מיומנות שכל מנהיג מנוסה חייב להחזיק....
קרא עוד »
דצמ 21, 2023
קירוי והצללה ברחוב – ריהוט שאסור לפספס
אתם מתלבטים איך תהפכו את העיר שבה אתם חיים, גרים ועובדים להרבה יותר יפה? אתם אחראים על מחלקת העיצוב...
קרא עוד »
פבר 25, 2020