מהם השלבים ברישום פטנט?

רישום פטנט

גם אם המצאתם משהו שהוא עוד לא היה, משהו שנראה לכם שהוא עתיד לכבוש את השוק, אתם עדיין לא יכולים לרוץ ולרשום אותו אצל רשם הפטנטים. קודמים לכך כמה וכמה שלבים אשר אלו יובילו אתכם עד לסוף הטוב אשר בו תזכו כי הפטנט שלכם אכן יוכר כפטנט רשום.

אז מהם השלבים ברישום פטנט?

מגישים בקשה

לפני הכול יש להגיש בקשה לרישום הפטנט. לא פעם מתברר כי פטנט כזה הוא אמנם מוצלח מאוד אך הבעיה היא שכבר היו כמה מוחות מבריקים שחשבו על הדבר קודם לכן.

אז הפרוצדורה היא כזו.

  • פרטים מלאים – הגשת הבקשה אצל עורך פטנטים מלווה בראש ובראשונה שמילוי פרטים מלאים של המבקש. זה כולל שם מלא, כתובת ברורה אשר אליה ניתן יהיה לשלוח מסמכים.
  • זכויות בהמצאה – לא תמיד זה שהמציא את הפטנט הוא אכן זה שיש לו את כל הזכויות באותה המצאה. ישנם מקרים אשר בהם המבקש הוא לא בעל ההמצאה אך הזכויות בכל זאת שלו. כמו במקרים של שותף, מעביד וכדומה.
  • פירוט מפורט של ההמצאה – יש לערוך מסמך מפורט אשר יכלול את כל הפרטים של ההמצאה. זה כולל את שם ההמצאה, את הפרטים המלאים הכוללים גם כן שרטוטים ברורים וכל ההסברים הנדרשים על מנת שיובן היטב מה המבנה של המוצר וכיצד הוא פועל. חשוב כי המסמך יכלול פירוט מדויק עד כדי כך שבעל מקצוע יוכל לבצע את הפטנט מתוך ההוראות והסברים.
  • ידע על המוצר – הממציא אמור לפרט את כל מה שיש לו לגבי הפטנט. כלומר עליו לצרף את כל המסמכים שליוו את המצאת הפטנט כמו גם את כל הידע הקודם שהיה ברשותו לפני שהוא המציא את הפטנט.

חשוב לציין כי היעדר מידע עשוי לגרום לכך כי הפטנט יידחה וכי הבקשה לרישום פטנטים לא תוכל להתקבל.

אישור הבקשה

לאחר שרשם הפטנטים יבחן היטב את כל הפטנט על כל המסמכים הוא יוכל לקבוע האם אכן הבקשה תוכל להתקבל או לא. חשוב לציין כי תאריך הבכורה זהו התאריך בו התקבל לראשונה הפטנט אצל רשם הפטנטים והוא יהיה התאריך שייקבע.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, איך זה עובד
התרגלתם שמיסים זהו תשלום שהאזרח משלם למדינה על שירותים שונים. אך האם אי פעם חשבתם שאולי אתם חלק...
קרא עוד »
אוק 29, 2021
מודיעין עסקי
אחת המשימות החשובות עבור בית העסק שלכם היאט מודיעין עסקי. אחרי הכל, בדיוק כפי שהילד, בהיותו ישות...
קרא עוד »
ספט 01, 2021
ניקיון משרדים בפתח תקווה
אתם יכולים לגרום לחברת הניקיון לעבוד אצלכם ביעילות רבה יותר. בחירת חברת ניקיון משרדים מתאימה, חשובה...
קרא עוד »
פבר 02, 2021