כהן הגדול ובית המקדש בדרך פנימיות התורה | חלק א

תיקוני לחם הפנים בחכמת הסוד עפ"י הזוהר ופירוש הסולם

בתוך ההיכל היה גם שולחן לחם הפנים שבו היו שתים עשרה יחידות של הלחם כנגד שנים עשר שבטי ישראל. ואין לחם אלא דעת, שהיא חיבור של חכמה, שמסמלת חיטה ובינה שמסומלת על ידי מים. כל יחידה של הלחם נעשית בצורה של מרובה, וארבע פינות של הלחם כנגד ארבע אותיות של שם הוי"ה וכנגד ארבע ספירות, דהיינו חכמה, בינה, ז"א ומלכות. לאתר סולם יהודה ללמוד קבלה וחסידות

וכתר בקוצו של הי' וכנגד כתר מעל שתי מערכות של לחם הפנים מניחים את לבונה. כל מערכה של לחם כוללת שש יחידות. שתי מערכות של לחם מצביעים על שיתוף מידת הרחמים ומידת הדין. המערכה אחת כנגד ששה בנים של לאה, דהיינו כנגד בינה ומידת הרחמים. ומערכה שנייה כנגד בנים של רחל ושתי שפחות. אם כן, שתים עשרה יחידות של לחם ובכל יחידה ארבע פינות, זאת אומרת, שביחד כל פינות של שתי מערכות הלחם ארבעים ושמונה.

ועל מספר הזה נאמר בפרקי אבות, שתורה נקנית בארבעים ושמונה דברים. מכאן יש להבין שכל היחידות של לחם הפנים מסמלות דעת התורה, שלא קיימת בתוך הטבע, ועל זה אמרו חז"ל, שבטבע לא קיימת מרובה. וכאן יש להוסיף שדעת זאת לא ספירה, אלא חיבור של חכמה ובינה, על כן, שולחן לחם הפנים נמצא בהיכל המקדש, שבדרום מתגלה אור חכמה על ידי מנורה, ובמזרח מתגלה הבינה וחיבור שלהן מתגלה כדעת, דהיינו מערכות של הלחם.
וכאן אפשר להוסיף שמספר שתים עשרה מצביע על ספירת היסוד, ובניגוד לה שלוש עשרה מצביע על כתר. לכן שולחן לחם הפנים היה בצפון המסמל ספירות ז"א הנכללות בספירת היסוד, שהיא צינור השפע גשמי שגם מסמל הלחם.
וכנגד שולחן לחם הפנים בבגדי הכהן היה חושן המשפט, שבו היו שתים עשרה אבנים יקרות, גם כנגד שבטי ישראל. להרחבת הנושא לחצו על הקישור הזה

והנה חושן מהווה חיבור של עולם אצילות, דהיינו חכמה, שמסמל אפוד עם  עולם הבריאה המאופיין על ידי בינה, שמסמל מעיל תכלת. אם כן החיבור הזה מתגלה בחושן המשפט כגילוי דעת עליון, הרי על ידי אבנים של החושן הכהן הגדול היה מדבר עם הש"י. ורש"י טוען שהדעת זוהי רוח הקודש (שמ' לא, ב )
על כל פנים יש לומר שדעת זוהי הארה של הכתר המתנשא מעל ראשו של הכהן הגדול.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מועדונים לבר מצווה באזור השרון – כך תבחרו נכון
גרים באזור השרון ומתכננים בר מצווה? מחפשים מועדון מתאים לעריכת בר מצווה לבן שלכם? מעוניינים להפיק...
קרא עוד »
יול 08, 2021
למה העסק שלכם חייב לוגו?
אחד הדברים הראשונים שאנחנו נבחר לעשות כשנקים עסק חדש, זה להזמין מעצב בשביל שיעצב עבורו לוגו ולאחר מכן...
קרא עוד »
מרץ 07, 2022
עכביש קפצן
העכביש הוא טורף שניזון מחרקים ובעלי חיים קטנים אחרים. יש להם בדרך כלל שמונה רגליים כדי לעזור להם לנוע,...
קרא עוד »
מאי 22, 2022