חישוב החזר משכנתא חודשי

חישוב החזר משכנתא חודשי

משכנתא היא ככל הנראה ההלוואה הגדולה ביותר שניקח בחיים שלנו ולצערנו הרב אנו חיים במדינה שבה זוגות צעירים יצטרכו ככל הנראה לקחת משכנתא כדי להגיע לבית משלהם בשלב כלשהו בחייהם. זוגות רבים בגילאי 25-30 לוקחים משכנתא בדרך כלל בגיל זה ביחד עם הון אישי מסוים שצברו וזאת כדי לרכוש את דירת החלומות הראשונה שלהם, כזו שתספיק להם גם לגידול ילדים והקמת משפחה ובסביבה שהם מכירים ואוהבים. לאחר ההסכמה לקחת משכנתא כדי לרכוש בית יש התחייבות לתקופה ארוכת שנים בדרך כלל להחזר המשכנתא, דבר שעשוי להיות מלחיץ לכשעצמו, על כן אחד הדברים החשובים ביותר לאותם זוגות צעירים יהיה לרוב ההחזר החודשי של המשכנתא והאם יוכלו לעמוד בו.

היעזרות במחשבון משכנתא לצורך הערכה בלבד:

חישוב החזר משכנתא חודשי יכול להיעשות על ידי מחשבונים כאלה ואחרים באתרי הבנקים ובאתרים אחרים ברחבי האינטרנט. עם זאת מדובר בהערכות גסות בלבד כיוון שיש פרמטרים רבים ושונים המשפיעים על ההחזר החודשי וכל מקרה של בקשת משכנתא נבחן לגופו. תמהיל המשכנתא בין משפחה אחת לאחרת עשוי להיות שונה, כך גם הריביות, ההחזרים החודשיים, אורך תקופת ההלוואה ועוד. במחשבון שבדקנו למעשה ברחבי האינטרנט, אם תיקחו משכנתא של מיליון שקלים ל20 שנה בריבית שנתית של 2.5% תאלצו לשלם בכל חודש משכנתא בסך 5,299 ₪. 

משכנתא לטווח קצר או ארוך – מה עדיף וכיצד ההחזר החודשי והסכום הסופי יכולים להשפיע?

חישוב החזר משכנתא חודשי הוא אינו רק כדי להיערך להוצאה החודשית שנצטרך להיפרד ממנה אלא גם זו שתיקבע, ביחד עם הפרמטרים השונים, את הסכום הסופי שנחזיר על המשכנתא. בסופו של יום אתם רוצים מצד אחד החזר חודשי נמוך יותר כדי שתוכלו לעמוד בו ומצד שני להחזיר כמה שפחות ריבית בסוף תקופת המשכנתא (קראו על השוואת משכנתאות). על כן – חשוב להיוועץ עם יועץ משכנתאות מנוסה בתחום ולבצע את החישובים השונים שיכולים לחסוך לכם מאות אלפי שקלים בנטילת משכנתא, זאת אם דווקא רק תקצרו מעט את תקופת המשכנתא ולאו דווקא תאריכו אותה לטובת החזר חודשי מעט נמוך יותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות נסתרות בפינוי דירה
פינוי חפצים מדירה, משימה שלעתים קרובות מתבצעת בזמן חירום או שינויים גדולים בחיים, כרוכה יותר מסתם...
קרא עוד »
דצמ 23, 2023
מהי שיטת הנקודות של משרד התחבורה?
שיטת הנקודות של משרד התחבורה היא שיטה שלפיה נהגים המבצעים עבירות תנועה צוברים נקודות בכל פעם שהם...
קרא עוד »
מאי 04, 2021
תרגום נוטריוני – הרעיון שמאחורי העניין
הצורך באיש מוסמך בבירוקרטיה הקיימת כולנו זקוקים מפעם לפעם לאנשי מקצוע, כך גם במקרה שבו אתם זקוקים...
קרא עוד »
אוק 01, 2020