שייט לפיורדים – למה כולם נמשכים אליהם?

שייט לפיורדים - למה כולם נמשכים אליהם?

איך אתם מדמיינים את חופשת החלומות שלכם? הרים רמים הטובלים בירוק, שייט נהרות ואגמי ענק? אם אתם חושבים על מקומות מרוחקים כמו מרכז אמריקה או מעמקי אסיה – כנראה ששכחתם, או אולי לא ידעתם, על הפיורדים היפיפיים שנמצאים קרוב אלינו יחסית, באירופה הצפונית. אז מהם בדיוק הפיורדים? זוהי תופעת טבע ייחודית הקיימת באופן כמעט בלעדי בצפון אירופה ובפרט במדינות הסקנדינביות, בה קרח יבש (בדרך כלל) שוקע לתוך קרקעית העמק ויוצר מעין אגם בצורת פרסה, הטובל בצוקים ענקיים וירוקים.

פגשת פעם פיורד?

אם זה נשמע לכם טוב מכדי להיות אמיתי, תופתעו לגלות שהתופעה הזו קיימת כבר עשרות אלפי שנים, והיא הציתה את דמיונם של מיליוני אנשים לאורך ההיסטוריה. אם צורות נוף כמו האלפים באירופה או האגמים הקפואים בנפאל מעוררת בכם סקרנות, אך עדיין אינכם מבינים מדוע הפיורדים מושכים אליהם כל כך הרבה תיירים, כנראה שפשוט לא ראיתם תמונה של פיורד – או יותר סביר להניח, נתקלתם באחת כזו אך לא ידעתם שזהו אכן פיורד.  

היכן נמצאים הפיורדים?

כאמור, מרבית הפיורדים נמצאים במדינות הסקנדינביות – בהן בעיקר נורבגיה, וכן באיסלנד, בסקוטלנד ובגרינלנד (אליהן מעט יותר קשה להגיע). מחוץ לאירופה ישנם פיורדים גם באמריקה, בניו זילנד ואלסקה, אולם כאשר מדברים על טיול לפיורדים – או יותר נכון שייט לפיורדים, מתכוונים כמעט תמיד לאלה הנמצאים בנורבגיה. 

למה דוקא שייט לפיורדים? 

מאחר ומדובר באזורים טבעיים שאינם מיושבים כמעט בכלל, הדרך הטובה ביותר לטייל בהם היא למעשה בשייט מאורגן. כך, ניתן ליהנות מכמה שיותר צורות נוף במקום אחד, מבלי לבזבז זמן יקר על נסיעות וחזרה לאותו בסיס אם – כלומר המלון או בית האירוח שממנו יוצאים ואליו חוזרים בסוף כל יום. מעבר לכך, את התצפית הטובה ביותר על הפיורדים תוכלו להשיג דוקא מלמטה, מהמים, ולא מנקודות התצפית המרוחקות שנמצאות למעלה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס משחק מול מצלמה לנוער
משחק מול קורס מצלמה לנוער הוא דרך מצוינת לעזור לשחקנים צעירים ללמוד את יסודות הקולנוע...
קרא עוד »
אפר 30, 2023
שולחן פינג פונג חוץ – וגם לבית
לשחק בכדור זה דבר שגם מאפשר לבצע פעילות גופנית וגם ליהנות ממשחק עם חברים. יש לא מעט משחקי כדור שנחשבים...
קרא עוד »
אוק 25, 2020
שעון נוכחות לעובדים – כך תפקחו על העובדים שלכם במקום העבודה
שעון נוכחות לעובדים הוא מכשיר שמסייע לנו בדברים רבים. מתוכם הוא גם מסייע לנו לדעת על היעדרותם או...
קרא עוד »
מאי 22, 2019