מהי שיטת הנקודות של משרד התחבורה?

עורך דין תעבורה

שיטת הנקודות של משרד התחבורה היא שיטה שלפיה נהגים המבצעים עבירות תנועה צוברים נקודות בכל פעם שהם מבצעים עבירת תנועה. אלו הן נקודות שליליות ולפי מדרגות צבירה הנהג שצבר את הנקודות נתון לעונשים או שהוא חשוף לאמצעים אחרים הקבועים בחוק, אותם ניתן לנקוט כלפיו. קראו בהרחבה באתר משרד עורכי דין תעבורה דוויק ברנט!

שיטת הנקודות של משרד התחבורה נועדה לממש שתי מטרות, כאשר המטרה הראשונה היא להוות מנגנון הרתעה, והמטרה השנייה היא לאפשר להטיל עונשים על אלו שצברו את הנקודות. מובן שנהג שיש לו נקודות הוא גם מקוטלג תחת הכובע של נהג לא אחראי ויש לכך משמעויות שונות מבחינה חברתית, מקצועית ועוד.

לאילו עונשים ואמצעים אחרים חשוף מי שצבר נקודות?

שיטת הנקודות של משרד התחבורה מטילה על הנהג שצבר את הנקודות קנסות, איסור לנהוג לתקופה שנקבעה, ועונשים נוספים. מי שצבר נקודות פעם אחר פעם נתון לעונשים, וברור כי במידה ולא צבר נקודות כתוצאה מפעולה אחת אלא שמדובר באופן מצטבר בגלל כמה פעמים שלא נהיגה שלא לפי חוק – הרי שהוא נתון לעונשים.

צבירת הנקודות

שיטת הנקודות של משרד התחבורה בנויה לפי מדרג כאשר נהג שצבר בין 12 ל22 נקודות יזומן לקורס בו הוא חייב להיות נוכח ולעבור את מבחן סיום הקורס בהצלחה – קורס בהיקף של 12 שעות. ועבור נהג שצבר בין 24 ל34נקודות נדרש לעבור קורס מתקדם שכולל מבחן.

נהגים שצברו 36 נקודות ויותר רישיון הנהיגה שלהם ייפסל ל3 חודשים, ונהגים שצברו 36 נקודות בפעם השנייה בטווח זמן של 6 שנים או מי שצברו סה"כ 72 נקודות – רישיון הנהיגה שלהם ייפסל לתקופה של 9 חודשים, ויהיה עליהם לעבור נהיגה עיונית (התיאוריה) ונהיגה מעשית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תביעה לגמלת סיעוד – איך מתחילים
כאשר אדם מגיע למצב של תשישות נפש או מצב סיעודי, משפחתו פונה לשני גורמים כדי לקבל סיוע. הגורם הראשון...
קרא עוד »
מרץ 29, 2020
אתרי הימורים – בילוי פופולרי
הימורים הם בילוי פופולרי עבור אנשים רבים, אך יכול להיות קשה למצוא אתרים אמינים ומהימנים. במאמר זה...
קרא עוד »
מרץ 08, 2023
יתרונות של לימודי אנגלית
להסביר מה הם היתרונות של לימודי אנגלית, זה בערך כמו להסביר למה אנחנו צריכים לדעת חשבון או למה אנחנו...
קרא עוד »
ספט 08, 2019