תכנית עסקית – מה היא כוללת

תכנית עסקית

אחד הכלים החשובים ביותר לצורך פיתוח בית עסק מכל סוג שהוא, היא תכנית עסקית. מדובר על כלי אשר אמור לשרת בצורה הטובה ביותר את בית העסק והצרכים שלו על פי מה שנדרש לו במשך הזמן ובפרט בשביל לעמוד במטרות וביעדים שלו. 

תכנית עסקית אמורה להציג למעשה, את כל מה שעומד לרשות העסק מהיבטים שונים, ובהתאם לכך את כל התנאים שעומדים לרשותו בשביל להתפתח. הרבה פעמים כותבים תוכנית עסקית לפני שמקימים עסק, מתוך כוונה לגייס הון לשם כך וכן מתוך כוונה לייצר תוכנית פעולה עתידית. 

במקרים אחרים משתמשים בתוכנית עסקית על מנת לגייס משקיעים, שותפים, לגייס הלוואות ועוד. מדובר בתוכנית שאמורה להיות מוצגת בפני הגורמים הרלוונטיים, מתוך כוונה שהם יוכלו להבין ממנה, למה משתלם להם להשקיע או להיכנס כשותפים, ולהבדיל, למה משתלם לתת הלוואה לעסק וכיצד הוא יכול להחזיר אותה. 

חשוב לציין, התוכנית צריכה להיות כתובה בצורה ברורה, רהוטה, מנומקת ורצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע לשם ניתוח וכתיבת התוכנית. 

מה צריך להיות בתוכנית?

ראשית, אנחנו צריכים לוודא שהתוכנית מציגה את כל המידע הרלוונטי והקיים אודות פעילות העסק, בין אם זה בארץ ובין אם זה במדינות אחרות. כמו כן, התוכנית צריכה להציג את כל הנתונים אודות הנכסים, כוח אדם, הון, נזילות מזומנים, ציוד וכדומה שעומדים לרשות העסק. 

שנית, יש לוודא שהתוכנית מציגה את כל הרעיונות הרלוונטיים לגבי העתיד של העסק. כלומר, מה התוכנית, מה מתכוונים לפתח ומה מתכוונים לשווק. הכל צריך מבוסס ומנומק, ואם אפשר על פי לוח זמנים משוער וסביר. 

שלישית, התוכנית צריכה להציג את ההיררכיה של בית העסק, מי האנשים שמנהלים אותו, איזה ניסיון עומד מאחוריהם ומה הם מציעים.

המידע באדיבות Targo

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך ייעוץ עסקי יקדם לך את העסק?
לא מעט בעלי עסקים, בוודאי הצעירים והטריים שביניהם, זקוקים לא פעם לייעוץ אשר יכול לקדם אותם בתחום שלהם...
קרא עוד »
אוג 20, 2020
רישום קבלנים – האם זה הכרחי 
כן, רישום קבלנים הכרחי במקרים רבים. הנה כמה סיבות לכך: 1. דרישות משפטיות: בהתאם למדינה או לאזור, לעתים...
קרא עוד »
יונ 28, 2023
חשיפת היתרונות הנסתרים של טריא: מבט מקרוב על הלוואות P2P
האם אתה סקרן לגבי היתרונות הפחות מוכרים של הלוואות טריא ו-Per-to-Peer (P2P)? כמומחה מוביל בתחום, הרשה לי לשפוך...
קרא עוד »
מרץ 06, 2024