מה העונש המקסימלי על נהיגה בשכרות?

שלילת רישיון נהיגה

אחת העבירות הכי חמורות שיש בספר החוקים הישראלי בהקשר לעבירות תנועה, זו נהיגה בשכרות. מדובר על עבירה שהעונש המקסימאלי שלה הוא שנתיים מאסר, זה העונש שהמדינה יכולה לבקש מהשופט ואכן יש מקרים בהם השופט מקבל את הבקשה שלה. זה לצד עונשים כגון פסילת רישיון,שלילת רישיון נהיגה ,לעיתים עד לתקופה של שנתיים, פלוס קנס כספי ועוד שורה ארוכה של עונשים נוספים.

נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה מאוד חמורה לא רק בגלל שעוברים פה על איסור חמור מאוד בספר החוקים, זה הרבה יותר משמעותי מזה, מדובר פה על עבירה שיכולה לסכן חיי אדם, בין אם מדובר בנהגים אחרים, נוסעים, הולכי רגל וגורמים אחרים. נהיגה תחת שכרות היה נהיגה בשיקול דעת מוטעה לחלוטין, מה עוד שהנהג עושה זאת ביודעין, שכן הוא יודע שאסור לשתות ולעלות על הכביש, הוא יודע שאסור לשתות ולנהוג ובכל זאת הוא בוחר לעשות זאת.

צריך להדגיש, לא בכל מקרה של נהיגה תחת שכרות מקבלים את העונש המקסימאלי. יש מצבים בהם המדינה דווקא דורשת עונשים מופחתים. למשל, אם מדובר בעבירה ראשונה, אם מדובר בנהג שמעולם לא ביצע עבירת תנועה, אם מדובר בכמויות אלכוהול מאוד נמוכות בדם (מעל המותר). עם זאת, לגבי הנקודה האחרונה יש להדגיש, שזה פחות משמעותי, יש לזה פחות אפקט על השאלה האם המדינה תדרוש עונש נהיגה בשכרות כזה או אחר.

האם יש לעונש השפעה?

זו שאלה שרבים מתעסקים בה, בין אם זה חוקרים ופרקליטים מטעם המדינה ובין אם זה גורמים אחרים. מצד אחד, ברור שבלי ענישה, אנחנו לא נרתיע נהגים אחרים בפרט צעירים שלא לבצע את העונש. בוודאי אם מדובר בפסילת רישיון לתקופה ארוכה, דבר שמהווה נזק משמעותי, נזק כלכלי ואחר לנהג. מצד שני, העובדה היא שעדיין אנחנו רואים נהגים שותים ועולים על הכביש. סביר להניח שבחלק מהמקרים, לפחות, מדובר בנהגים ששום עונש לא ירתיע אותם.

עם זאת אנחנו יכולים להניח, שככל שהעונש יהיה כבד יותר, והוא אכן ייאכף, אז הוא ירתיע הרבה יותר אנשים במהלך הזמן.

קראו עוד על: חוק נהיגה בשכרות

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עו"ד תאונות דרכים – מה תפקידו?
אם אתם מעורבים בתאונת דרכים, עליכם להיות מוכנים תמיד להליך המשפטי. מאמר זה יספק טיפים כיצד להכין את...
קרא עוד »
פבר 07, 2023
מדוע חשוב לחסן את הכלב נגד תולעת הפארק?
תולעת הפארק היא תולעת שמתיישבת במעיים של הכלב ופשוט מציקה לו. היא גורמת לעוויתות במעיים ולחיים...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
שיפוץ בניינים וותיקים
שיפוץ מבנים וותיקים הוא מסע שובה לב המשלב אומנות, היסטוריה ותשוקה לשימור אוצרות אדריכליים. בין אם זה...
קרא עוד »
יונ 23, 2023