בנק אנגלו פלשתינה – בראשית הציונות

בנק אנגלו פלשתינה

בראשית הציונות הוקם בנק אנגלו פלשתינה, אשר הוקם על ידי ההסתדרות הציונית, כאשר בחלוף השנים, ולאחר קום מדינת ישראל, הוסב שמו לבנק לאומי. בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל נחתם הסכם בין הבנק למדינה אשר הגדיר אותו בתור הבנק המרכזי במדינה וכך גם קשריו עם הממשלה.

בנק אנגלו פלשתינה מחזיק בתפקיד מפתח בהתהוות של התנועה הציונית לאורך השנים, שכן בעזרת הלוואות ומימון כספי של פרויקטים ציוניים, הוא הביא להאצה בפיתוחה של מדינת ישראל ועליית היהודים למדינת ישראל כנגזרת מכך. מדובר בפעילות שהשפיעה לטובה על כל ההיסטוריה על העם היהודי בארץ ישראל.

תרומתו של הבנק להתהוות מדינת ישראל

בשל החלק המשמעותי שנטל בנק אנגלו פלשתינה בהתנהלות מול הממשלה הישראלית בשנותיה הראשונות, הוא הביא לשיפור במצב של המדינה ולהתייעלות ניכרת בהתנהלות הממשלתית. אין עוררין לגבי כך שהבנק הביא לתוצאות חיובית בעבור המדינה ושיפר במידה ניכרת את המצב שלה בסופו של דבר.

לאורך השנים היו ארגונים ואישים חשובים שהשפיעו במידה רבה על ההתהוות של התנועה הציונית וההתיישבות היהודית בארץ ישראל, והרי שאם יש דבר אחר ברור שניתן לומר על בנק אנגלו פלשתינה – אפ"ק, זה שהוא אחראי במידה רבה על ההתפתחות של מדינת ישראל בשנותיה הראשונות ומימון ההשקעות הדרושות לפיתוחה של המדינה.

בנק בעל חשיבות גבוהה בראשית הציונות

בשל העובדות שהזכרנו אשר משויכות להיסטוריה של בנק אנגלו פלשתינה, צריך להבין כי החשיבות שלו היא גבוהה ביותר כאשר בוחנים אותו בראי ההיסטוריה, ולא בכדי כאשר בוחנים את הפעילות של ההסתדרות הציונית לאורך השנים, מגלים שהקמת הבנק הזה זה אחד הדברים החשובים והמרכזיים שהם עשו, שכן ההשפעה שלו הייתה משמעותית ביותר על התפתחות הבנק.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי נצטרך לבצע ניתוח סטטיסטי?
מתי צריך ניתוח סטטיסטי? אפשר לענות על כך במגוון דרכים. למשל, ניתוח סטטיסטי הוא חלק חשוב מאוד בכל עסק....
קרא עוד »
אוק 31, 2022
גלגלים לרהיטים – מבחר עצום של אפשרויות
כיום ניתן למצוא מבחר עצום של גלגלים לרהיטים. בין אלה יש גלגלים לעריסת תינוק, שולחן, שידה או פסנתר. בין...
קרא עוד »
ספט 29, 2020
הוצאת דרכון פורטוגלי עם חברה מתמחה, יתרונות הבחירה
בעקבות השינויים בחוקה משנת 2015 אשר מאפשרים לצאצאים רבים של מגורשי ספרד להוציא דרכון פורטוגלי לא מעט...
קרא עוד »
דצמ 05, 2019