עורך דין התעמרות בעבודה

עורך דין התעמרות בעבודה הינו איש מקצוע בעל מומחיות בתחום המשפט העוסק בהגנה ואכיפה של זכויות נפגעים.

עורך הדין להתעללות בעבודה נדרש להבנה טובה של מערכת המשפט, לרבות המשפט החוקתי, המשפט הפלילי, דיני עבודה והמשפט האזרחי. הוא צריך להיות מודע לסוגים השונים של חוקים שקיימים כדי להגן על קורבנות מפני התעללות כזו.

מהי התעמרות בעבודה?

התעמרות בעבודה היא סוג של אלימות במקום העבודה שעלולה להוביל לתוצאות רגשיות ונפשיות. ניתן להגדיר התעמרות כ"התעללות חוזרת, השפלה או הפחדה".

הצורות הנפוצות ביותר של התעמרות בעבודה הן: התעללות מילולית, הדרה חברתית והשפלה.

שנן סיבות רבות מדוע התעמרות בעבודה עשויה להתרחש. אבל זה נראה לעתים קרובות במצבים שבהם יש חוסר איזון כוחות בין המתעמר לקורבן. בנוסף מקרים של התעמרות במקום עבודה יכולים לנבוע כתוצאה מסביבת עבודה מתוחה, לחוצה ותחרותית ומחוסר הכרה והבנה של החוק בעקבות חוסר בהדרכות במקום עבודה על יחס לעובדים.

התעמרות בעבודה היא לא רק להתגרות בקורבן או בעובד. היא גם יכולה ללבוש שפה פוגענית ולהיות משפילה ומאיימת. האדם שמתעמר עלול לגרום לעובד להרגיש שהוא לא מסוגל או יכול לבצע את העבודה שלו כמו הקולגות מסביבו ושאינו ראוי לאותו כבוד או תגמול כמוהם.

אדם אשר חווה מקרים של התעמרות בעבודה חייב לפנות למנהל האישי שלו, במידה והמנהל האישי שלו הוא האדם שמעליב אותו – הוא יכול לדבר איתו ולהסביר לו את חומרת המצב או אפילו לגשת למנהל שמעליו. במידה ואין מה לעשות בנידון והוסבר המצב והמצב רק ממשיך – פנייה לעורך דין מומחה כמו עורך דין אריק שלו היא האופציה הטובה ביותר.

פנייה לעורך דין שמתמחה במקרים של התעמרות בעבודה

אם חוויתם מקרים של התעמרות בעבודה, אל תעמדו בשקט, מוטב שתתייעצו עם עורך דין שבקיא בדיני עבודה ובהתעמרות בפרט. מקרים של התעמרות בעבודה אסורים על פי החוק. לכל עובד יש את הזכות שיעריכו אותו וידברו אליו יפה מבלי לפגוע בו, לרמוס אותו או להשפיל אותו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו ציפוי פוליאוריאה ולמה הוא משמש?
ציפוי פוליאוריאה הוא ציפוי איטום מהדור הבא. ציפוי זה נחשב לאטום ועמיד במיוחד בפני נוזלים, שמנים,...
קרא עוד »
אוק 31, 2020
מה העונש על גניבה ממעביד?
כל מעשה של גניבה הוא מעשה חמור שאינו עובר בשתיקה. אבל כאשר עובד גונב מהמעביד שלו הרי העבירה חמורה עוד...
קרא עוד »
ספט 07, 2019
istqb – האם צריך את זה?
ה-istqb היא הסמכה פופולרית המאשרת אנשים בתחום מערכות המידע. הסמכה זו מוצעת על ידי קונסורציום הסמכה...
קרא עוד »
מרץ 29, 2023