5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מענה אנושי לעסקים
בחלק זה נדון בכמה ממערכות תוכנת HRS (מענה אנושי לעסקים) הפופולריות הקיימות בשוק כיום עבור עסקים וכיצד...
קרא עוד »
נוב 09, 2022
חוות דעת של שמאי מקרקעין – חלק אינטגרלי בכל עסקת נדל״ן
בעת ביצוע עסקאות מקרקעין, ישנו תמיד צד קונה וצד מוכר. בין אם מדובר ברכישת קרקע, נחלה, דירה או שטח למסחר...
קרא עוד »
מאי 25, 2020
איך לבחור עורך דין הוצאה לפועל
איך תוכלו לבחור את עורך הדין הטוב ביותר בשבילכם? כיצד אנשים בוחרים עורך דין מיומן ואמין ומה תצטרכו...
קרא עוד »
אוג 15, 2021
מדוע חשוב לחסן את הכלב נגד תולעת הפארק?
תולעת הפארק היא תולעת שמתיישבת במעיים של הכלב ופשוט מציקה לו. היא גורמת לעוויתות במעיים ולחיים...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
למי ניתן לפנות עבור ביצוע סקרים טלפוניים?
אתם מנסים לשפר את השירות שאתם מציעים ללקוחות שלכם? לא ברור לכם איך תוכלו לעשות את זה? אם כך, כדאי...
קרא עוד »
מאי 03, 2022
**8 דברים שכדאי לדעת לפני שאתם הולכים על ויזה לארה"ב ואירופה**
קבלת ויזה לארה"ב ולאירופה היא תהליך שמצריך הבנה ומוכנות. הנה שמונה דברים שכדאי לדעת לפני שאתם מתחילים...
קרא עוד »
יונ 17, 2024
מתלבטים אם לבנות בית חדש או לשפץ? מספר נקודות למחשבה שיכולות לעזור
אם אתם מתלבטים בין בניית בית חדש או שיפוץ הבית הנוכחי כדי שיתאים לצרכיכם, ולא בטוחים באילו מבין...
קרא עוד »
אפר 02, 2020
פתיחת המטריצה של קידום מכירות: 8 אבני פינה לאסטרטגיות לשינוי משחק
מבצעי מכירות הם לא מחשבה שלאחר מכן ולא פתרון אחד שמתאים לכולם. אלו הן אסטרטגיות מעוצבות בקפידה שמטרתן...
קרא עוד »
אוק 24, 2023
פענוח מתכוני אינטרנט: מה שרצית לדעת
בנוף הקולינרי של היום, מתכוני אינטרנט הפכו למשאב מומלץ עבור בשלנים ביתיים המחפשים השראה והדרכה...
קרא עוד »
פבר 12, 2024
אור ומכירה: איך תאורה ממיסה לבבות ומזינה קניות?
תאורה. ייתכן שהמילה הזו נראית פשוטה, אבל זה ממש לא כך. כשאתם נכנסים לחנות, הדבר הראשון שמקפץ לכם לעין...
קרא עוד »
ינו 19, 2025
מחפשים מקום להפתיע את האישה? צימרים לפי שעה יכולים לעשות את זה
לא חסרות סיבות שבגינן תרצו להפתיע את האישה שלכם, אך החוכמה היא לעשות את ההפתעה בצורה הטובה והמרגשת...
קרא עוד »
אוק 27, 2019
פגע וברח
פגע וברח היא פגיעה ברכב, רכוש או הולך רגל כאשר הנהג הפוגע אינו עוצר כדי להגיש עזרה ולקיחת אחריות על...
קרא עוד »
יונ 09, 2022