5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לגייס רווחים: השקעות חכמות למשפחה שלך
אם אתם הורים, תכלס מה יותר חשוב משמירה על העתיד הכלכלי של המשפחה שלכם? השקעות הן לא משחק ילדים – אלא אם...
קרא עוד »
ינו 07, 2025
איך לזהות עורך דין משפחה שיציל אתכם מהמורכבות המשפטית?
בעולם המשפטי, עורכי דין לענייני משפחה נתקלים במורכבויות של זוגיות, מזונות, הסדרי ראיה ועוד. איך...
קרא עוד »
אוג 11, 2024
לאיזה סוגי עסקאות צריך שמאי מקרקעין?
שמאי מקרקעין בחיפה ובכלל הוא איש מקצוע חשוב שיכול לספק אומדן מדויק וחסר פניות של שווי הנכס. הם מורשים...
קרא עוד »
מאי 01, 2023
איך למצוא את מאמן הכושר שיגרום לכם לקפוץ מגג העולם!
אם אתם חשים קצת אבודים בעולם הכושר, זו לא בעיה. יש לא מעט שיטות, תוכניות, טיפולים ותיאוריות – ואין שום...
קרא עוד »
דצמ 29, 2024
מהם הליכי שומה?
כל עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפים בשותפות רשומה וחברה בע"מ אמורים לשלם מס על הכנסותיהם בהתאם לקביעה של...
קרא עוד »
מרץ 28, 2020
תובנות לגבי הכנה ללימודי תכנות
יציאה למסע אל תחום לימודי התכנות יכולה להיות מרגשת ומרתיעה כאחד. כמומחה בתחום, אני כאן כדי לספק...
קרא עוד »
מרץ 26, 2024
נוטריון לספרדית – למה לנו לשכור עורך דין נוטריון?
בעשור האחרון קיימת עליה משמעותית לבקשת דרכון זר על ידי אזרחים ישראליים עבור מדינות ששייכות לאיחוד...
קרא עוד »
אוק 07, 2019
הלוואות בלון מול הלוואות צמודות ריבית: צוללים לתוך עולם המימון!
כל אחד מאיתנו מוצא את עצמו בשלב בחיים שבו הוא זקוק לעוד קצת כסף – לקניית דירה, להשקעה בעסק חדש או סתם...
קרא עוד »
דצמ 30, 2024
מצבר עד הבית – מה קורה עם זה?
המצבר הוא הסוללה של הרכב, בלעדיו האוטו לא יכול לנסוע. מצבר מאפשר את ההנעה של הרכב מצד אחד אבל גם את...
קרא עוד »
ינו 25, 2022
להימלט מהמציאות: 10 דברים שחשוב לדעת לפני שאתם ננעלים בחדר בריחה
חדרי בריחה הפכו לתופעה של ממש, ומסיבה טובה. הם מציעים חוויה ייחודית, מאתגרת ומהנה לכל הגילאים. אבל...
קרא עוד »
יול 09, 2024
תכנון ובניית סקירת ספרות: המסלול בדרך לתזה
מתכננים לכתוב סמינריון? אתם לא לבד! אם אתם רוצים להצליח בזה, אתם הולכים להיתקל באחת המשימות הקשות...
קרא עוד »
אוג 17, 2024
מתי כדאי לקנות רכב?
רכישת רכב חדש עולה לא מעט כסף, כידוע. מדובר באחת ההוצאות הגדולות ביותר שאנחנו יכולים לעשות, אם לא...
קרא עוד »
מרץ 02, 2020