5 פעולות שישפרו את ניהול הלקוחות בעסק

ניהול לקוחות

כל עסק מבין ששביעות רצון שוות ערך לאיכות המוצר, וזאת כי לקוח שאינו מרוצה מהר מאוד יפנה לחלופה אחרת, ובעידן של היום תמיד קיימת חלופה במרחק נגיעה, ועל כן אם כבר לקוח בחר לפנות ספציפית אליכם, עליכם לתת לו את כל הסיבות להישאר נאמן ומרוצה, וכאן נדון במגוון פעולות שאינן דורשות התעסקות מרובה וכן משפרות באופן ניכר את אופי ניהול הלקוחות בחברה.

  1. שימוש במערכת CRM

 

עם מערכת CRM תוכלו להעניק ללקוח שירות הרבה יותר טוב ומהיר, וזאת כי המערכת  מאגדת את סך המידע הקיים, ועל כן בין אם מדובר בהליך מכירה, טיפול בבעיה, בירור לגבי מלאי וכדומה, הרי שניתן להעניק ללקוח את השירות המדויק ביותר. כיצד? פשוט! המערכת ממזגת את סך פרטי הקשר לממשק נוח לשימוש. מכאן שגם אם לא זוכרים כלל מיהו הלקוח, ניתן להעניק לו תחושה שרק לפני שנייה סיימתם עמו שיחה. בנוסף, המערכת מאפשרת לעקוב אחר שביעות רצון הלקוחות וכמובן חוסכת זמן יקר של בירורים מעיקים.

 

  1. עבודה מסודרת

באמצעות הליך עבודה מסודר מול הלקוח, מייצרים חוויית עבודה הרבה יותר נעימה ורצויה. כך למשל כאשר קולטים לקוח חדש, רצוי להבין בדיוק מה עושים (בכל פעם מחדש) ולחפוף בהתאם את סך העובדים. שנדגים? שולחים ללקוח חוזה, פותחים לו תיק לקוח במערכת,CRM  מחברים אותו להנהלת חשבונות, בונים תוכנית עבודה מולו ומוציאים חשבונית בעת קבלת הכסף. מכאן כאשר שומרים על סדר עבודה מוגדר מראש, יש פחות מקום לטעויות, לשכחה ולמקרים של אי הבנה.

  1. אל תפספסו הזדמנות להרשים

 

לכל עסק ישנם החוזקות שלו ועל כן חשוב להזכיר ללקוח מדוע הוא בחר בכם ומדוע הוא צדק כאשר הוא בחר בכם. עם זאת, יש לשים לב שהשיחה לא תישמע כמו הכרזה שיווקית, אלא יש לדעת כיצד להאיר את היתרון היחסי באופן אלגנטי. אנשים אוהבים לדעת שהם צדקו בבחירות שלהם וכך גם לקוחות – נצלו זאת!

 

  1. שיחת חידוד נהלים

אם יש לכם נותני שירות שמייצגים את העסק שלכם, חשוב פעם בכמה שבועות לעשות עמם שיחת חידוד נהלים. בשיחה חשוב להבהיר כיצד מתנהלים מול הלקוחות, מתי מפנים אל בעלי דרגה יותר גבוהה, כיצד משכנעים לסגור עסקה, מתי ניתן להציע הנחה וכדומה, כאשר חשוב להציף את הקשיים האחרונים וללמוד מהם כיצד להתנהל טוב יותר. בנוסף,  חשוב להציף מגוון קשיים ריאליים ולהסביר מראש כיצד נכון להתנהל מולם, כך שהלקוח ייצא כמה שיותר מרוצה.

  1. שאלוני שביעות רצון

חשוב מדי תקופה לשאול את הלקוח אודות שביעות הרצון שלו. מדוע? בשל שתי סיבות עיקריות: ראשית באמצעות שאלון ניתן ללמוד מה עובד פחות טוב (ולתקן זאת) ושנית לקוח שנשאל לגבי חווית השירות האישית מסיק שעומד מולו בית עסק שמבקש להתייעל ומודע לעובדה שהוא יכול להעניק שירות טוב יותר. תחושה זו מובילה לתחושת אמינות חשובה, כזו שמשמרת לקוחות ושמשיגה נקודות זכות.

תפעלו בכל החזיתות!

לאחר שציינו את חמשת הטיפים עבור ייעול ניהול הלקוחות, נעצור לציין שחשוב לפעול במגוון מישורים במקביל, משמע חשוב להשקיע בעובדים עצמם (כי כאשר העובד מרוצה הוא יקרין זאת ללקוח), חשוב להשקיע באתר אינטרנטי שמעניק לגולש ערך מוסף (למשל באמצעות סרטוני הדרכה), חשוב לוודא שהעיצוב במקום מיישר קו עם מאפייני המיתוג, חשוב לבחון אלו טכנולוגיות חדשות עשויות להגביר את תחושת שביעות הרצון של הלקוח וכדומה. שנסכם? כל עוד תחפשו, תגוונו ותתעדכנו, הלקוח יחוש שאכפת לכם ושהוא הגיע למקום הנכון.

משפטי פיננסי שיווק ומכירות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ההשפעה של דניאל דודזון על דור העתיד של היזמים בישראל
דניאל דודזון הוא דמות ייחודית בעולם היזמות הישראלית ולא בכדי. כשהוא נמצא על אם הדרך בין הצלחות מרובות...
קרא עוד »
אוג 21, 2024
כיצד מתבצעת כרייה של ביטקוין?
כדי לכרות ביטקוין צריך מחשב עם התוכנה הנכונה, ארנק ביטקוין מיוחד ומספיק חשמל. ביטקוין נכרה על ידי...
קרא עוד »
מאי 04, 2023
העמדה לכושר בעבודה: שיפור זרימת הדם והפחתת העייפות במקום העבודה
האם אי פעם תהיתם למה אחרי שעתיים של עבודה יש לכם תחושת עייפות על אף שזה לא יום עבודה מיוחד? ובכן, אתם לא...
קרא עוד »
אוק 28, 2024
מדריך חיוני לתרגילי חיטוב הגוף
יציאה למסע כושר לחיטוב הגוף יכול להיות מרגש וסוחף כאחד. מאמר זה נועד לשמש כמדריך הרצוי שלך, לספק...
קרא עוד »
דצמ 27, 2023
דרושים עובדים לעבודה מיידית בשכר גבוה : חפשו את האותיות הקטנות
רובינו נחשפים ביום – יום שלנו למודעות דרושים צעקניות, שמבטיחות הרים וגבעות, אך בדרך כלל לא באמת...
קרא עוד »
דצמ 23, 2018
פתחתם חנות וירטואלית? מזל טוב. מה הצעדים הבאים שאתם צריכים לעשות?
חנויות וירטואליות כבר כאן. הם היו הרבה בחדשות לאחרונה. אפשר ליצור אותם רק כשיש לך אינטרנט ייעודי...
קרא עוד »
ספט 12, 2022
מאילו גופים ניתן לקחת הלוואות לכל מטרה?
צריכים כסף והגעתם למסקנה שמה שיסגור לכם את הפינה זו הלוואות לכל מטרה? כיום יותר מתמיד, תוכלו לפנות...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
מיהו האנטי וירוס המומלץ ביותר ב-2021
שנת הקורונה, הביאה מיליונים לנוספים לעבוד דרך הבית מהמחשב האישי שלהם. אין זה סוד שקיימים ארגונים...
קרא עוד »
פבר 25, 2021
קרש חיתוך בוצ׳ר – כיצד קונים קרש בצורה נכונה
אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הכנה והגשת בשר לסועדים, בין אם זה במסעדה ובין אם זה בארוחה ביתית,...
קרא עוד »
דצמ 22, 2021
מה גורם לעורך דין להיות הגשר הכי קריטי בין החלום העסקי להצלחה בשוק?
כשמסתכלים על עולם העסקים במבט רחב, קל להתפתות לחשוב שהכל מסתכם בשיווק מבריק, מוצר מצוין, וניהול נכון...
קרא עוד »
יול 27, 2025
נוטריון לצרפתית – לא תאמינו כמה אתם זקוקים לו
לא מעט תושבים נמצאים בסיטואציה שבה הם זקוקים לעורך דין נוטריון בעל הסמכה פורמלית לנוטריון. הסיטואציה...
קרא עוד »
ינו 31, 2021
מועדוני צרכנות לטובת העסק
כל בעל חברה או עסק יעיד כי הנושא של הצלחת העסק מדיר שינה מעיניו כמעט בכל יום שעובר. מכיוון שמושקע כסף,...
קרא עוד »
יונ 19, 2019