מתלבטים אם לבנות בית חדש או לשפץ? מספר נקודות למחשבה שיכולות לעזור

קבלן בנייה ושיפוצים

אם אתם מתלבטים בין בניית בית חדש או שיפוץ הבית הנוכחי כדי שיתאים לצרכיכם, ולא בטוחים באילו מבין האפשרויות לבחור – אתם בחברה טובה, ולו כי מדובר בהתלבטות שמאפיינת רבים. כיצד מקבלים את ההחלטה הנכונה? הנה כמה נקודות למחשבה.

להבין את מכלול היתרונות והחסרונות

ראשית, מומלץ להבין לעומק את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות, ולכן רצוי להתייעץ עם קבלן בנייה ושיפוצים, ולו כדי לקבל תמונת מצב מעודכנת. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את מלוא הפרמטרים השונים, החל מהרובד הכלכלי ועד לרמה העיצובית ולצרכי הדיירים.

שאלה של כסף

בניית בית חדש כרוכה בעלויות גבוהות יותר מאשר שיפוץ בית נוכחי, ועל כן לפן הכלכלי יש חשיבות משמעותית בתהליך קבלת ההחלטה. עם זאת, מדובר בבית, כלומר השקעה לטווח הארוך, ולכן ייתכן ובנייה מאפס תהיה אידיאלית בעבורכם.

קחו בחשבון שבניית בנית חדש תגבה מכם לא מעט כסף, גם מול הרשויות (מיסים), גם מול בעלי המקצוע וגם תיאלצו להמתין לא מעט זמן עד שתוכלו לעבור לגור בנכס. לעומת זאת, שיפוץ יעלה לכם משמעותית פחות, ומשך העבודה עשוי להיות קצר יותר באופן ניכר.

גם מבחינת עיצוב החלל יש עלויות שיש לקחת בחשבון. כך או כך, מומלץ לעבוד מול קבלן שיפוצים מוסמך, שיסייע לכם למצוא את כל בעלי המקצוע הנחוצים לכם.

שיפוץ מתוכנן היטב

יש מגוון רחב של סוגי שיפוצים כשניתן לבצע שיפוץ מקיף במיוחד הכולל את חלוקת הבית מחדש, הוספת חללים נוספים או הוספת קומה נוספת – במקרה כזה יש להגיש אישורים לרשויות ולעשות את השיפוץ באופן מסודר עם אדריכל מקצועי. תוכלו לבחור את רמת השיפוץ האידיאלית בעבורכם, כשגם ניתן לבצע מכלול שיפוצים קלים, ולו כדי להעניק לבית נראות חדשה ואטרקטיבית יותר.

 

לסיכום,

בין אם תבחרו בשיפוץ הבית הנוכחי ובין אם תבחרו לבנות בית מאפס, חשו בלעבוד מול בעלי מקצוע איכותיים, ולו כדי שהעבודה תתבצע על המצד הטוב ביותר. כמו כן, שימו לב לאותיות הקטנות בחוזה, והקפידו לקרוא אותן במלוא תשומת הלב.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מועדון בת מצווה בהרצליה – איך בוחרים?
אם התחלתם לתכנן היום את בת המצווה של הילדה שלכם, ברור מדוע יש לכם התלבטות גדולה. איך באמת מוצאים מקום...
קרא עוד »
נוב 30, 2021
מצבות עם לב
מצבות עם לב נמצאות בדרך כלל בבתי קברות. לרוב הם עשויים משיש, גרניט או אבן גיר ויכולים להיות די יקרים....
קרא עוד »
נוב 19, 2022
גיוס עובדים להייטק
היום ניתן לראות בארץ יותר ויותר חברות הייטק שרק הולכות ומתפתחות. ארץ ישראל נחשבת ללא ספק לאומת...
קרא עוד »
נוב 23, 2019