אילו בדיקות כדאי לבצע כשרוכשים דירה?

חסכתם כסף רב והגעתם לזמן שבו אתם רוכשים לרכוש דירה. בין אם מדובר בדירה למגורים, דירה להשקעה או דירה על הנייר הרי שמדובר באחת העסקאות הגדולות שתעשו בחייכם אם לא הגדולה שבהן ולכן אתם רוצים לשקול אותה בכובד ראש ולהיות בטוחים ורגועים בנוגע לנכס החדש שלכם. הנה כמה בדיקות שחשוב לבצע לפני הסיכום על רכישת דירה כלשהי.

בדיקות סביבתיות:

ראשית אתם רוצים לבדוק את הסביבה. האם מדובר באזור טוב? שקט? מה איכות החיים באזור? איזו רמת אוכלוסייה חיה באזור? האם יש על פשע רב באזור? האם יש לכם את התשתיות שאתם צריכים באזור? לדוגמה גן ילדים קרוב, מכולת, בית כנסת וכו'. כל אחד מה שהוא זקוק לו יותר כמובן. האם המקום קרוב יחסית למקום העבודה שלכם? איך התשתיות באזור? האם יש משהו בסביבה שיכול לגרום לנזק בריאותי או זיהום כלשהו? וכו'.

בדק בית לדירה:

כמובן שחשוב לבצע בדק בית לדירה. מדובר בשירות על ידי איש מקצוע מנוסה המגיע לבצע בדיקות שונות בדירה ובתשתיות שלה ושל הבניין בה היא נמצאת. לרוב העין הרגילה לא תזהה את הבעיות השונות העשויים להתחבא בין הקירות, בארון החשמל או אפילו למטה בקו המים של הבניין. איש מקצוע המבצע בדק בית מקצועי יספק לכם דוח מסודר, מודפס ומפורט עם הליקויים השונים בדירה ובתשתיות הקשורות אליה ועלויות צפויות לתיקונם. עם המסמך הזה תוכלו לדון עם בעל הבית במשא ומתן ולהימנע מתשלומי אקסטרה מיותרים.

בדיקת נסח טאבו, על המוכר ועוד:לבסוף חשוב לבדוק את נסח הטאבו של הדירה. שמי שמוכר לכם אותה הוא אכן הבעלים. שאין צו עיקול או הגבלה על הדירה או על בעליה ועוד. כל פיסת מידת שתוכלו ללמוד אודות הדירה או בעליה יכול לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת וחכמה יותר. במידה ומדובר על רכישה מקבלן, כדאי לקבל ייעוץ של אלעד ויסטוך עורך דין רכישת דירה מקבלן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הפיתוי של תיקי GUESS: מבט מקרוב על עיצובים איקוניים
GUESS הוא מותג אופנה ידוע הידוע בעיצוביו האייקוניים, והתיקים שלהם אינם יוצאי דופן. הנה מבט מקרוב על...
קרא עוד »
ספט 30, 2023
ניווט במבוך: בחירת סוכנות ביטוח אידיאלית
בחירת סוכנות הביטוח הנכונה היא החלטה מרכזית, שמשפיעה לא רק על צרכי הכיסוי המיידיים שלך אלא גם על...
קרא עוד »
נוב 19, 2023
האם כדאי להשקיע עכשיו בקופות גמל?
אם יש לכם סכום כסף פנוי, ישנן אפשרויות שונות להשקעה. קופות גמל הן אחת האפשרויות, אך כמובן שזוהי אינה...
קרא עוד »
דצמ 13, 2022