מה הם הדברים שצריך להכין לפני הגשת תלונה במשטרה?

כל אדם יכול להגיש תלונה במשטרה במקרה של גניבה או כל פשע אחר. זאת באמצעות הגשת דיווח למשטרה ולאחר מכן המתנה לסיום חקירה. אם אדם נמצא אשם בפשע אזי הוא יכול להיעצר ולהיענש בהתאם לכללי המדינה.

הסיבות הנפוצות ביותר להתקשרות למשטרה כוללות: אלימות במשפחה; ונזק לרכוש וגניבה. תלונה יכולה להיות מוגשת על ידי כל אזרח שיש לו סיבה להאמין שהתרחשה עבירה או עלולה להתרחש שוב ברכוש או בפגיעה פיזית.

תלונה היא הצהרה רשמית בכתב, והיא נעשית בדרך כלל על ידי הקורבן או על ידי אדם אחר שהושפע מהפשע. המשטרה היא מוסד ציבורי העוסק בהגנה על האנשים מפני פשיעה, אך ללא הגשת תלונות היא לא תהיה יעילה. 

כאשר אדם מגיש תלונה נגד אחר, על האדם להגיש טופס תלונה רשמי מפורט ככל שניתן. יש למלא טופס זה במלואו ולאחר מכן להגיש לחקירה במשטרה. ישנם סוגים שונים של תלונות שניתן להגיש נגד אדם או חברה. 

על מנת להגיש תלונה כזו, ראשית יש למלא טופס רשמי ולהגישו לתחנת המשטרה הסמוכה. יש למסור את מירב הפרטים הידועים. למשל שם האדם שביצע את הפשע, מספר הקורבנות, התאריך והשעה של האירוע; תלונה במשטרה חשובה למאבק בפשע. מדובר בדוח מפורט מאוד המכיל את פרטי הפשע וכן את האירועים שהובילו אליו. יצירת תלונה היא כמו הגשת תביעה למערכת בתי המשפט. הגשת תלונה במשטרה כרוכה בהגשת מסמכים מסוימים, מתן ראיות הפיזיות ומתן סיבות לפעולתך. חיוני להגיש תלונה גם במידה ולאחר מכן תרצה להגיש תביעה. ברגע שאתה מגיש הניירת שלך, תלונתך תיבדק על ידי שוטר. אם השוטר ימצא שיש מספיק ראיות כדי לתמוך בהצהרה שלך, הוא או היא יעבירו את התלונה לגורמים שימשיכו באיסוף פרטים, מידע וחקירה. למידע אודות משרד עו"ד פלילי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רבקה סגל – הצליחה להגיע רחוק בחייה
דעו לכם כי רבקה סגל זוהי אישה אשר הצליחה להגיע מאוד רחוק בחייה והגיע למצב בו היא מסוגלת להניע חברות...
קרא עוד »
ספט 27, 2021
חידוש מטבח ישן, כי הגיע הזמן
אני הולך להיות כנה לחלוטין: אני אוהב את המטבח שלי. זה מקום שבו אני אוהב לבלות עם המשפחה והחברים שלי,...
קרא עוד »
ספט 19, 2022
נוטריון לצרפתית – לא תאמינו כמה אתם זקוקים לו
לא מעט תושבים נמצאים בסיטואציה שבה הם זקוקים לעורך דין נוטריון בעל הסמכה פורמלית לנוטריון. הסיטואציה...
קרא עוד »
ינו 31, 2021