על פיצוי כספי ותאונת עבודה

פיצוי כספי במקרה של תאונת עבודה יכול להגיע משלושה מקורות עיקריים: ביטוח לאומי, חברת ביטוח פרטית, או המעסיק. גובה הפיצוי משתנה בהתאם למידת הנזק, אבל איך יודעים את מי לתבוע וכמה פיצויים אתם צפויים לקבל?

ביטוח לאומי

הנתבע הראשון והעיקרי במסגרת תאונות עבודה הוא לרוב המוסד לביטוח לאומי. המוסד מעניק כיסוי ביטוחי בגין תאונות עבודה לכל מבוטח, בהתאם לתנאים שונים. תוהים איך מגישים תביעה על תאונת עבודה דרך ביטוח לאומי?

בפועל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי יכולים להגיע בתור כיסוי עבור הפסד ימי עבודה בגין התאונה וכן בגין אובדן כושר עבודה חלקי, או מלא, כמו גם אובדן יכולת תפקוד אחרת.

חברת ביטוח פרטית

עצמאים שנפגעו בגלל תאונת עבודה, או שכירים שיש להם ביטוח תאונות עבודה דרך המעסיק, או באופן פרטי, יכולים לתבוע גם את חברת הביטוח, בהתאם לתנאי הפוליסה. הכיסוי הביטוחי תלוי אך הוא בתנאי הפוליסה וחשוב לדעת כי חלה התיישנות על תביעות בגין תאונת עבודה ולכן יש למהר להגיש את התביעה.

המעסיק

תאונות עבודה יכולות להתרחש בגלל רשלנות של המעסיק. אלה יכולים להיות ליקויים במקום העבודה, או מחסור בציוד בטיחות מגן במקומות עבודה מסוימים וכן הלאה.

במקרים כאלה, אפשר לתבוע את המעביד בבית משפט אזרחי – תביעת נזיקים בגין רשלנות.

גם כאן גובה הפיצויים יקבע לפי מידת הנזק ולכן חשוב להעריך מראש את הסיכויים ואת מידת הכדאיות להגשת תביעה.

לסיכוםבהתאם למידת הנזק ונסיבות המקרה, פיצויים בין תאונת עבודה יכולים להגיע לסכומים נכבדים, שתפקידם לפצות את התובע על מה שאיבד ולאפשר לו לחיות בכבוד למרות הפגיעה. כדי למצות את הזכויות שלכם ולקבל את מירב הפיצויים האפשריים, רצוי לפנות לחברה מתמחה בתחום תאונות עבודה. פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ דרך אתר https://yozma-rights.co.il/!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיטות נוער: 6 טיפים לרכישה נכונה
קניה של מיטות נוער זה משהו שצריך לעשות מתוך הבנה ובחינה מעמיקה של הדרך שבה מחליטים לעשות את זה. אם אתם...
קרא עוד »
דצמ 23, 2021
איך ייעוץ עסקי יקדם לך את העסק?
לא מעט בעלי עסקים, בוודאי הצעירים והטריים שביניהם, זקוקים לא פעם לייעוץ אשר יכול לקדם אותם בתחום שלהם...
קרא עוד »
אוג 20, 2020
טיפים פנימיים לנופש חברה בקפריסין
קפריסין, תכשיט בים התיכון, היא לא רק גן עדן תיירותי אלא גם מקום עם סט נורמות חברתיות ותרבותיות משלו,...
קרא עוד »
ינו 16, 2024