האם כדאי להשקיע עכשיו בקופות גמל?

אם יש לכם סכום כסף פנוי, ישנן אפשרויות שונות להשקעה. קופות גמל הן אחת האפשרויות, אך כמובן שזוהי אינה האפשרות היחידה. ישנם פתרונות שונים עבור חיסכון לטווח הקצר, הבינוני והארוך. 

בתור עיקרון, כל יועץ פיננסי ימליץ לכם על השקעה וחיסכון. יש לכך שתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שהכסף שלכם מאבד מערכו, ולכן חבל שסתם ישב בחשבון העובר ושב בשעה שהוא יכול לייצר עבורכם הכנסה נוספת. ושנית, עליכם גם לחשוב על סיטואציות עתידיות בהן תזדקקו לסכום כסף גדול, אולי בעקבות תאונה או מחלה, או אולי זו היציאה לפנסיה. תמיד כדאי להשאיר משהו בצד ליום סגריר. 

הכירו את קופות הגמל

קופות גמל נותנות מענה עבור אלו המחפשים חיסכון לטווח הארוך או הבינוני. בשונה מקרנות השתלמות, כאן אין הטבת מס בעת ההפקדה, אך במידה ותמשכו את הכספים לאחר גיל 60 בתור קצבה חודשית, תוכלו ליהנות מפטור ממס על רווחי הון ופטור ממס הכנסה עבור הקצבה. 

היתרון המשמעותי של קופות גמל הוא כאשר מושכים אותן לאחר גיל 60, אך לכל אורך הדרך הן שומרות על נזילות. במידה ותזדקקו לכספים תוכלו למשוך אותם בכל עת. תחויבו במס על רווחי הון, אך מעבר לזאת אין שום קנס. 

השקעה בקופות גמל מתנהלת בצורה פסיבית. הקופה מנוהלת על ידי מנהלי השקעות המכירים את השוק הפיננסי. זהו פתרון הדומה לניהול תיקי השקעות, אך ללא סכומי המינימום להפקדה, וללא העמלות הגבוהות המאפיינות את שוק ניהול התיקים. 

האם זהו הזמן להשקיע בקופות גמל?

ההחלטה במה ואיך להשקיע היא אינה החלטה שמקבלים באופן שרירותי, תמיד רצוי לפנות לייעוץ פיננסי ולבדוק מהם אפיקי ההשקעה המתאימים עבורכם. לכל משקיע ישנם צרכים אחרים, וטווח הזמן של ההשקעה הוא גם אחד השיקולים.

במידה ואתם מחפשים השקעות לטווח הבינוני או הארוך, כדאי לשקול את קופות הגמל. 

אם נסתכל על המגמות בשוק, נוכל לראות כי בעולם ישנה עליה באינפלציה; הריביות נמצאות במגמת עלייה, דבר ההופך את קופות הגמל ליותר אטרקטיביות, וערוצי השקעה אחרים כמו למשל נדל“ן הם פחות אטרקטיביים בנסיבות אלו. 

אם יש לכם סכום כסף פנוי, כדאי מאוד לשקול את קופות הגמל. אין צורך בסכום מינימום, וניתן להשקיע עד 72,616.5 ש“ח (בשנה קלנדרית). כדאי לפנות לשירותי ייעוץ פיננסי ולשקול לשלב גם קופת גמל בתיק ההשקעות שלכם. 

זכרו כי ההחלטות הפיננסיות שתעשו היום, ישפיעו על היכולות הכלכליות שלכם בעתיד. אמנם תמיד חשוב לחסוך ולהשקיע באפיקים הנכונים, אך רק באמצעות יועצים פיננסים ניתן למקסם את התועלת. 

למידע נוסף https://todaafinansit.co.il

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חוות דעת של שמאי מקרקעין – חלק אינטגרלי בכל עסקת נדל״ן
בעת ביצוע עסקאות מקרקעין, ישנו תמיד צד קונה וצד מוכר. בין אם מדובר ברכישת קרקע, נחלה, דירה או שטח למסחר...
קרא עוד »
מאי 25, 2020
חברת ניקיון בתל אביב – נקו לכם את זה מהראש
יש לכם משרד בתל אביב? אתם חושבים לתחזק אותו מבחינת ניקיון ושירותי ייעול שונים? הכירו חברת ניקיון...
קרא עוד »
דצמ 24, 2020
חושפים את סודות העיצוב העסקי והחנויות
הכניסה לתחום של עיצוב עסקי ומפעלים קמעונאיים אינה פשוטה כפי שהיא נראית. לכל החלטה, לכל בחירת עיצוב...
קרא עוד »
נוב 05, 2023