מה העונש על גניבה ממעביד?

עו"ד פלילי

כל מעשה של גניבה הוא מעשה חמור שאינו עובר בשתיקה. אבל כאשר עובד גונב מהמעביד שלו הרי העבירה חמורה עוד יותר בעיני החוק. וזאת מחמת העובדה שמערכת יחסים של עובד מעביד מתבססת על אמון הדדי ועל נתינת סמכויות לא מעטות בידיו של העובד על סמך האמון הבסיסי הזה. לכן, כאשר העובד בחר למעול באמון שניתן בו, זה מעשה חמור שיש לו גם השלכות חמורות יותר מבחינה משפטית.

מה העונש של העובד?

במידה ומעביד מגלה כי העובד שלו גונב ממנו, הוא יוכל לפטר אותו בלי לשלם לו פיצויים. אך מעבר לכך – הוא יכול להגיש נגדו תביעת נזיקין בעזרת עו"ד פלילי ואף להגיש תלונה במשטרה. אמנם פעולות אלו עלולות לגרום לכך שהעובד לא יוכל לשלם את הנזק שהוא גרם למעסיק שלו. העונש של גניבה ממעביד חמור בשל הנסיבות. ואם בכל מקרה של גניבה יכול אדם לרצות עונש של מאסר למשך שלוש שנים, הרי כאשר מדובר על גניבה ממעסיק המאסר עשוי להתמשך על פני שבע שנים. עונש זה דומה לעבירות גניבה על ידי עובד ציבור או גניבה על ידי מורשה.

עונש או פתרון המשבר

אמנם במקרים רבים המעסיק יזעם על העובד ועל המעילה שלו, והוא לא יהיה מוכן לקבל את הנפילה הזו ולהמשיך בשגרת העבודה לצד הגניבה. אם כי יש מקרים רבים אחרים בהם המעביד והעובד יוכלו למצוא בעצמם את המפתח להסדר העניינים בינם, וזאת בהסתמך על ההיכרות רבת השנים ועל ההתנהלות המשותפת שלהם. ההיכרות הזו יכולה לאפשר לשני הצדדים להגיע להסכמה ולהבנה, כזו שתאפשר לעובד לשלם את הסכום שהוא גנב מהמעביד ולרצות את המעסיק על הגניבה שהוא ביצע.

פתרון משבר – הפתרון האידיאלי לכל הצדדים

כאשר ארע מקרה בו עובד גנב מהמעביד יומלץ על ביצוע הסכם בין הצדדים בלי לפנות לכיוון התיק הפלילי. אמנם העובד לא יקבל את העונש המגיע לו, אבל הוא כן יישא בתוצאות מעשיו וידאג לפצות את המעביד על הגניבה. המעסיק יוכל בדרך זו לקבל את המגיע לו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הגביה מהירה של צ'קים חוזרים? איך זה עובד!
רוצים להפסיק להיות תלויים במזל ובכל פעם מחדש לחשוש שמא הלקוח ימסור לכם צ'ק דחוי? בכדי לייעל את תהליך...
קרא עוד »
ספט 23, 2019
פרויקטים חדשים בבאר יעקב – כיצד בוחרים את הפרויקט הנכון
הרבה פעמים אנשים מחפשים פרויקטים חדשים של בנייה בערים מרכזיות, זאת בזמן שהם יכולים ליהנות מפרויקטים...
קרא עוד »
ינו 09, 2021
קופת גמל לתקבולים ופיצויים
קופת גמל מהווה מרכיב חשוב בעזרה מהמדינה לאנשים שהגיעו לגיל פרישה. קופות אלו גם משמשות כחסכון לטווח...
קרא עוד »
ספט 06, 2019