איך לבחור קרן פנסיה?

החל משנת 2008 כל השכירים זכאים להפרשות לחיסכון הפנסיוני שלהם כחלק משכר העבודה שלהם. לאחר 6 חודשים תוכלו להתחיל לממש את הזכאות שלכם. במעבר בין עבודות ללא הפסקה באמצע תהיו זכאים להפרשות כבר מיום העבודה הראשון אך המעסיק יכול להתחיל להפריש לאחר 3 חודשים ואז להפריש אותם רטרואקטיבית. העובד בדרך כלל יוכל לבחור את סוג החיסכון הפנסיוני שלו: ביטוח מנהלים, קרן פנסיה או מכשיר חיסכון אחר. במידה ובחרתם בקרן פנסיה כדאי יהיה לדעת כיצד לבחור מבין האפשרויות השונות. 

פרמטרים שונים לבחינת קרן פנסיה:

  • מסלול השקעה – מסלול ההשקעה יקבע את רמת הסיכון שלכם ואתם צריכים לבחור אותה בהתאם לצרכים ולאופי שלכם כמו גם לפי תנאים אחרים. במסלול השקעה עם סיכון גבוה יותר יש סיכוי גם לתשואה גבוהה יותר אך גם סיכון גבוה יותר ותנודתיות גבוהה יותר. אדם צעיר יוכל להשקיע במסלול עם סיכון גבוה כיוון שיש עוד זמן רב עד שימשוך את כספי הפנסיה שלו ולכן יסתמך על כך שלאורך הזמן  הוא יישאר בפלוס בכל מקרה. אדם מבוגר יותר יעדיף מסלול סולידי עם פחות תשואה אבל פחות סיכון.
  • תשואה – בהתאם למסלול שבחרתם בדקו את התשואה האפשרית הקרנות השונות באותו המסלול. בצעו בדיקה של לפחות 5 שנים כדי להשוות.

דמי ניהול – אלה עשויים להשפיע במידה ניכרת על קרן הפנסיה שתבחרו בה. בדרך כלל דמי הניהול יחולק ל2: דמי ניהול שוטפים המשולמים מידי חודש מכל חיסכון המצטבר עבורכם ודמי ניהול מהפקדות שבהן גובים מכם כמה אחוזים עבור דמי ניהול של כל הפקדה שלכם. דמי הניהול השוטפים יהיו עד 0.5% ואילו דמי הניהול להפקדות יכולים להגיע גם ל6% מסך ההפקדה. כאן תצטרכו כמובן לשאת במשא ומתן מול חברת הביטוח. למידע אודות סוכן ביטוח פנסיוני

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סופטבנק משקיעה מיליונים בסטארטאפ של מתי כוכבי
הרבה פעמים אנחנו קוראים באינטרנט או שומעים בחדשות, על חברות בינלאומיות גדולות, חברות אחזקות, בתי...
קרא עוד »
אפר 23, 2020
איך בוחרים רואה חשבון?
נותן שירות צריך להתאים ללקוח, למטרות ולציפיות שלו. לא תמיד קל לנו לאתר את נותן השירות המתאים, מי...
קרא עוד »
אפר 27, 2021
קורס ניהול תקציב משפחתי – למה זה חשוב?
זהו קורס שמלמד אנשים איך לנהל את הכסף שלהם, כך שהם יכולים להשתמש בו כדי לקנות את מה שהם צריכים ולחסוך...
קרא עוד »
פבר 12, 2023