הגשת דוח שנתי למס הכנסה

הגשת דוח שנתי למס הכנסה

הגשת דוח שנתי מס הכנסה: משימה שיושבת לנו בלוח השנה אי שם באפריל, אנחנו יודעים שנצטרך להגיע אליה בסופו של דבר, אבל מוכנים לעשות הכל כדי להתחמק ממנה… עד שאנחנו סובלים מקנסות, חיובי הצמדה ושאר סנקציות בלתי נעימות. חבל על הכסף ועל כאב הראש שלכם: אם תיקחו רגע להבין מה זה הדוח הזה ולמה הוא טוב, הוא יראה הרבה פחות מאיים. או שפשוט תשכרו איש מקצוע.

 

מה זה הדוח השנתי הזה, ולמה צריך להגיש אותו?

בעזרת דוח שנתי מס הכנסה מקבל מאיתנו תיאור מקיף של כל ההכנסות השנתיות – אלו החייבות במס וגם אלו הפטורות. עליו לכלול את כל מקורות ההכנסה מכל הסוגים, כולל הכנסות מחו"ל. הוא יפרט גם את הניכויים או זיכויי המס שמגיעים לנו, ואת פירוט הסכומים שכבר שילמנו במהלך השנה למס הכנסה.

המטרה בהגשת הדוח הזה היא לברר האם ישנו פער בין הסכום ששולם למס הכנסה לאורך השנה לבין הסכום שהיה צריך להיות משולם. פער שכזה עלול להיווצר מאחר והמס מחושב באופן שנתי ומשוער, אבל משולם בפועל ברמה החודשית עוד לפני שהשנה הסתיימה. בסוף השנה, משווים את התמונה המשוערת הזו למה שקרה באמת ומגלים האם שילמתם למס הכנסה את הסכום המדויק, או שאולי אתם מחויבים במס נוסף, או להיפך – זכאים לזיכוי מס.

 

מי צריך להגיש?

החוק בארץ בנוי כך שקודם כל, חובת הגשת דוח שנתי מס הכנסה חלה על כולם, כלומר כל תושב מעל גיל 18. אבל מעבר לזאת, יתכן ואתם זכאים לפטור מהגשת הדוח אם התקנות מתייחסות למצבכם הספציפי באופן מפורש. למשל, אם אתם שכירים בתנאים מסוימים או אנשים שהכנסתם נמוכה מסכום מסוים. כלומר שבפועל, הדגש של חובת הגשת הדוח השנתי הוא בעיקר על עצמאיים, בין אם הם עוסקים פטורים או מורשים, בעלי מניות בחברות פרטיות או מי שהכנסתו השנתית גבוהה יחסית.

 

איך מגישים את הדוח?

יש להגיש את הדוח עד ל-30 לאפריל בשנה שאחרי שנת המס המדוברת. אפשר להגיש אותו מודפס וחתום ידנית אצל מודיעין פקיד שומה, או שאפשר לעשות זאת בצורה מקוונת דרך האתר של רשות המיסים שעבר כברת דרך כדי להפוך למסודר ונגיש יותר למשתמשים.

עם זאת, מומלץ לחשוב פעמיים לפני שמחליטים להגיש את הדוח בכוחות עצמנו. נושא המיסוי יכול להיות סבוך ומבלבל, וישנם סעיפים וחריגות שרובנו לא מודעים אליהם. ברוב המקרים, פניה לבעלת מקצוע דווקא תחסוך לכם כסף בסופו של יום, שלא לדבר על זמן וכאב ראש. כך תימנעו מטעויות, תקבלו פתרונות מועילים לבעיות שיתעוררו במהלך הדרך, וגם תקבלו תכנון מס אופטימלי כדי להקטין את התשלום.

 

הגשה מוצלחת

חוסר הגשה של דוח שנתי למס הכנסה הוא עבירה פלילית שעלולה להביא לקנסות קשים ואפילו למאסר. לכן, אם יש לכם ספק בנוגע לזכות שלכם לפטור מהגשת הדוח השנתי, או אם אתם לא בטוחים איך ומתי לעשות זאת – מומלץ בחום לפנות לרואה חשבון או בעל מקצוע מוסמך אחר. הם יוכלו לייעץ לכם איך לנהל את הנושא ולחסוך לכם כסף והרבה כאב ראש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה כדאי להשקיע בקפריסין
בשנים האחרונות לא מעט ישראלים מחפשים את אפיק ההשקעה המשתלם ביותר בענף הנדל"ן דווקא בחו"ל. כאשר יודעים...
קרא עוד »
יול 24, 2020
יש לכם אירוע עסקי בקרוב? אתם חייבים תיעוד איכותי
אם גם לכם יש אירוע עסקי בקרוב או כנס של החברה, אז יש לשים דגש ברור לתיעוד איכותי של האירוע. במקרה של...
קרא עוד »
דצמ 14, 2019
מנגל גז – הבחירה של 2020
רוצים לבחור מנגל גז איכותי שיוכל לשרת אתכם שנים ארוכות? אין ספק כי הבחירה יכולה להיות מעט קשה, שכן יש...
קרא עוד »
ספט 09, 2020