כיצד להתנהל נכון עם שוכר שלא משלם בזמני חירום?

צו פינוי שוכר מהדירה

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שיש להתחשב אך רק בשוכרים, אלה שמשלמים שכר דירה, בפרט בתקופות חירום, הרי סביר להניח שמצבם הכלכלי לא טוב ואפילו הורע בתקופה זו. אך יש גם צד שני במשוואה הזאת, המשכירים.

מה מצבם של המשכירים בעת חירום ואיך להתמודד עם שוכרים בעייתיים?

ייתכן שמצבם של המשכירים טוב יותר משל השוכרים באופן טבעי, ובכל זאת, בתקופת חירום אנחנו יכולים להניח שגם מצבם הכלכלי הורע, ואם שכר הדירה הוא ההכנסה היחידה שלהם, אז מן הסתם, צריך להכיר בכך שאם השוכר לא משלם בזמן את שכר הדירה, אז מצבם הכלכלי יורע עוד יותר. על כן, אם אתם נמצאים במצב כך, אז כך תוציאו צו פינוי שוכר מהדירה בתקופה זו.

צריך להסביר, צו פינוי שוכר מהדירה זה לא דבר שפשוט להוציא, שכן בתי המשפט לא ממהרים לעשות זאת, מתוך חשש שזה יוביל למצב שאנשים ייזרקו אל הרחוב ולא יהיה להם איפה להתגורר. לכן צריכות להיות לנו סיבות טובות מדוע לפנות אל בית המשפט ולבקש צו כזה.

אנחנו יכולים לבקש צו פינוי עקב אי עמידה בתשלומים ועל כן גם אי עמידה בתנאי החוזה. במידה ובית המשפט ימצא שפעלנו בצורה נכונה, כלומר, לא מיהרנו להגיש בקשה לצו אלא סיפקנו התרעות ואפשרנו לצד השני לגייס את הכסף הדרוש, אז סביר להניח שהוא לא יוכל להימנע ממתן צו שכזה.

כמו כן, אנחנו יכולים לדרוש צו כזה, במידה ואנחנו מגלים שנגרם נזק משמעותי לדירה, ועל כן, רצוי לבדוק גם את האופציה הזאת, ולנסות דרכה להתמודד עם הסוגיה, לפיה השוכר איננו משלם שכר דירה כפי שאנחנו אמורים לקבל.

החשיבות של שכר דירה למשכיר

צריך לזכור, גם אם מדובר באדם אמיד, בסופו של דבר, מדובר בנכס שנמצא בבעלותו ומטרתו להרוויח עליו. אין שום סיבה שהשוכר יחשוב שהוא לא אמור לשלם שכר דירה רק בגלל שמדובר בתקופת חירום. אם המשכיר יראה לנכון, אז הוא יכול לקזז או לוותר לו על כך.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס שוק ההון
הקורס “שוק ההון” מיועד הן לסטודנטים והן לאנשי מקצוע שרוצים ללמוד על השווקים הפיננסיים. הוא מכסה...
קרא עוד »
ספט 16, 2022
מתנות לעובדים – הגעגוע למשרד ולמתנות התקופתיות
אין דבר חשוב יותר מאשר לפרגן לעובדים בסיום או בתחילת שנת עבודה חדשה. פירגון לעובדים יכול להיות על ידי...
קרא עוד »
דצמ 27, 2020
איך בוחרים יועץ לכלכלת המשפחה?
לכלכל משפחה בישראל זה לא דבר קל. יוקר המחייה, הוצאות שכירות או משכנתא גבוהה, קניות בסופרים יקרים...
קרא עוד »
אוג 19, 2020