סוגי אבנים בכליות

סוגי אבנים בכליות

אבנים בכליות. רק מי שסבל מהתופעה מבין עד כמה היא מעיקה. למרות שהאבנים בכליות הן לעיתים בסך הכול בגודל של גרגרי חול קטנטנים ורק במקרים נדירים הם עשויים להגיע לגודל של כדור גולף, עדיין מודבר בסבל בל יתואר שבמקרים מסוימים מובילים את האדם בדחיפות לחדר מיון לצורך טיפול באבן או האבנים.

מהם האבנים בכליות? כיצד נוצרות אבנים בכליות ומה צריך לעשות למטרת מניעת אבנים בכליות ?

כיצד נוצרות האבנים בכליות?

האבנים נוצרות כמו שכל אבן אחרת נוצרת בטבע. האבן הוא בדרך כלל משקע של מינרלים אשר מתגבש בתהליכים כימיים בתוך התערובת המימית העוברת בכליות שזה השתן. האבנים הללו לא נמצאות בצורה קבועה דווקא בתוך הכליות. הן יוצאות לטייל ומתמקמות לעיתים גם בתוך שלפוחית השתן או במעבר אל השלפוחית. לעיתים האבנים נתקעות בשופכן כך שאין לאבנים מקום מוגדר.

כדאי לדעת שלא תמיד יהיה צורך להוציא את האבנים הללו מהגוף. יש מקרים רבים אשר בהם האבנים כלל אינן מזיקות והן לא מפריעות כלל לאדם שכביכול סובל מהן. מעבר לכך יש מרים רבין אשר בהם האבנים משתחררות להן החוצה יחד עם זרם השתן והאדם שסבל מהתופעה כלל אינו מודע לגודל הנס שהוא חווה ברגעים הללו בהם הוא השתחרר מהאבנים שאולי אפילו לא הספיקו להציק לו ולפגוע בו.

אלו סוגים של אבנים בכליות אנחנו מכירים היום?

אבנים מסידן – רוב האנשים הסובלים מאבנים בכליות אכן סובלים מרמות גבוהות של סידן בשתן. התהליך מתרחש בעקבות אובדן של סידן בעצמות אשר עובר אל מערכת השתן. אבנים אלו עשויים אף לגדול ולהתקרב אל אגן הכליה. 

חומצה אורית – יש מקרים בהם האבנים נוצרות מחומצה אורית הנוצרת בעקבות עיכול חלבון. כך או כך, חשוב לטפל בבעיה במהירות האפשרית.

> קראו עוד על סוגים שונים של אבנים בכליות!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד מתבצעת כרייה של ביטקוין?
כדי לכרות ביטקוין צריך מחשב עם התוכנה הנכונה, ארנק ביטקוין מיוחד ומספיק חשמל. ביטקוין נכרה על ידי...
קרא עוד »
מאי 04, 2023
שרת ווירטואלי בענן: לאילו עסקים הוא מתאים?
כשאנחנו מחליטים להקים אתר אינטרנט עסקי, אישי או אחר, אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים להתמקד...
קרא עוד »
מאי 14, 2020
פתיחת תיק עוסק פטור
מע"מ מגדיר עוסק פטור ככל אדם שמוכר או מפיץ רכוש מוחשי (מלבד מקרקעין) או שירות במהלך עסק עם היקף עסקאות...
קרא עוד »
אוק 02, 2022